کنار گذاشتن برند پردازنده سلرون و پنتیوم توسط اینتل

شرکت اینتل به تازگی اعلام کرد که قصد دارد برند پردازنده سلرون و پنتیوم را کنار گذاشته و در مقابل از عنوان  Intel Processor بهره گیرد. اکنون پردازنده‌های اینتل با نام  Core، Evo و vPro ارائه می شوند. چیپ‌های Intel Processor عمدتا در لپ تاپ یا کامپیوترهای ارزان قیمت به کار گرفته می شوند. به گفته شرکت سازنده، این نام گذاری موجب خواهد شد تا مشتریان بهتر با پردازنده های اینتل آشنا شوند و بتوانند مدل های رده بالا را با اقتصادی تشخیص دهند.

اینتل 30 سال قبل بود که پردازنده پنتیوم را به کار گرفت. پردازنده پنتیوم نخستین بار سال 1993 معرفی و در سیستم های دسکتاپی به کار گرفته شد. سپس در سال 2006 اینتل برنامه خود را تغییر داد و برند پنتیوم را به جای مدل های پرچمدار برای گزینه های میان رده به کار گرفت. از آن زمان پردازنده های Core به عنوان چیپ‌های پرچمدار شناخته می شوند. مدتی بعد اینتل تصمیم گرفت پردازنده های ارزان قیمت سلرون را به تولید برساند تا در سیستم های اقتصادی و بسیار ارزان تعبیه شود.

کنار گذاشتن برند پردازنده سلرون و پنتیوم توسط اینتل

 

پردازنده های سلرون در مقایسه با پنتیوم گزینه های ارزان تر و ضعیف تر محسوب می شدند. در این بین لپ تاپ‌هایی وارد بازار گشتند که این چیپ را برای قیمت ارزان در خود جای می دادند. نخستین پردازنده سلرون مبتنی بر پنتیوم 2 ساخته شد. جدیدترین پردازنده های سلرون را هم در کروم بوک ها و لپ تاپ های ضعیف مشاهده کردیم.

در حال حاضر اینتل با رویکرد جدید خود چیپ های سلرون و پنتیوم را با عنوان واحدی ارائه می دهد. پیدا نیست چیپ های رده پایین تری بزودی معرفی خواهند شد یا اینکه همین عنوان برای چیپ های ارزان درنظر گرفته می شود. حال باید منتظر ماند تا شاهد نقشه راه اینتل باشیم.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعtheverge

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 − 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.