سامسونگ اخیراً به دلیل کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای تراشه، کمترین سود خود را در 14 سال اخیر ثبت کرده است. سود عملیاتی سالانه 13.8 تریلیون KRW (تقریباً 10.4 میلیارد دلار) باقی ماند و تجارت تراشه با 13.3 تریلیون KRW (تقریباً 10 میلیارد دلار) همراه بود و زیان عملیاتی 4.58 تریلیون KRW (حدود 3.4 میلیارد دلار) را ثبت کرد.
انتظار میرود عملکرد ضعیف صنعت تراشه کاهش بیشتری پیدا کند و برای کاهش زیان عملیاتی، طبق گزارشهای جدید، سامسونگ به کسبوکارهای تلویزیون و گوشیهای هوشمند خود دستور داده است راهی برای افزایش درآمد خود بیابند. ظاهراً سامسونگ 63.75 تریلیون KRW (تقریباً 48 میلیارد دلار) درآمد داشته است، با سود عملیاتی 640 میلیارد KRW (تقریباً 483 میلیون دلار) در سه ماهه اول 2023 که در مقایسه با سه ماهه اول 2022 به ترتیب 18 و 95 درصد کاهش داشته است.
واحد گوشی های هوشمند سامسونگ تصمیم گرفته تا زودتر از حد معمول گوشی های تاشو بعدی خود را عرضه کند
کسب و کار تلویزیون سامسونگ نیز در سه ماهه اول 2023 درآمد کمتری نسبت به رقیب خود، ال جی داشته است. همچنین انتظار میرود که تجارت گوشیهای هوشمند آن راکد بماند، زیرا هیچ دلیلی برای افزایش رشد سه ماهه آینده وجود ندارد. برای مقابله با این سناریو، گروه ویژه پشتیبانی کسب و کار سامسونگ این مجموعه، به دو واحد تجاری دستور داده است تا راههای جدیدی برای افزایش درآمد خود بیابند.
و در نتیجه این سفارش، سامسونگ MX (بخش گوشیهای هوشمند) تصمیم گرفته است تا گوشیهای تاشو امسال را سه هفته سریعتر از تاریخ عرضه معمول خود عرضه کند، به این امید که این امر باعث بهبود درآمد آنها شود. با این حال، جالب است که ببینیم کسب و کار تلویزیون چگونه به این سفارش پاسخ می دهد زیرا انتظار می رود قیمت پنل های نمایشگر کریستال مایع (LCD) در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول افزایش یابد. اگر این درست باشد، کسب و کار تلویزیون هزینه های بیشتری را متحمل خواهد شد در حالی که تقاضا مبهم است.
برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.