Omdia، یک شرکت تحقیقات بازار متخصص در صنعت فناوری، گزارش جدیدی را منتشر کرده است که تولید کنندگان تلویزیون را بر اساس تعداد پنل های LCD خریداری شده از تامین کنندگان در سه ماهه اول 2023 رتبه بندی می کند و این اخبار برای سامسونگ چندان عالی نیست.
بر اساس آخرین تحلیل ها، سامسونگ با سهم بازار 14 درصدی در سه ماهه گذشته بیشترین تعداد پنل LCD را در بین تمامی برندهای تلویزیون خریداری کرده است. با این حال، چیزی که غول فناوری کره جنوبی را به دردسر می اندازد این است که TCL و Hisense با مجموع سهم بازار 24 درصد از بازار عقب هستند. ال جی با سهم بازار بسیار کمتری نسبت به هایسنس در جایگاه چهارم قرار دارد.
چرا سامسونگ نسبت به قبل پنل های LCD کمتری خریداری می کند؟
اخیراً سامسونگ و الجی بیشتر روی تلویزیونهای QLED و OLED تمرکز کردهاند و پنلهای این مدلها بیشتر در داخل تولید میشوند. این بدان معناست که هر دو برند کره جنوبی هر سال مدل های کمتری تلویزیون با پنل های LCD اولیه را روانه بازار می کنند که پنل های آن توسط تولیدکنندگان دیگر عرضه می شود. این دو دلیل اصلی سامسونگ و الجی و خرید کمتر پنلهای LCD از سایر تامینکنندگان است.
برندهای تلویزیون چینی در حال افزایش هستند
از سوی دیگر، TCL و Hisense عمدتا بر روی تلویزیون های QLED و غیر QLED متمرکز هستند و پنل های این مدل ها را از تامین کنندگان دیگر تهیه می کنند. به علاوه، این دو برند چینی تلویزیونهای سطح پایه و میانرده را به جای تلویزیونهای رده بالا ارائه میکنند، که به این معنی است که آنها بیشتر برای بازار انبوه، به ویژه در بازارهای نوظهور مانند هند جذابیت دارند. به همین دلیل است که این برندها بیشتر از قبل پنل های LCD را خریداری می کنند.
با توجه به اینکه سامسونگ بیشترین تعداد پنل نمایشگر را خریداری کرده است و این واقعیت که این شرکت پنل های نمایشگر خود را نیز تولید می کند، غول فناوری به احتمال زیاد بیشترین تعداد تلویزیون را در سه ماهه اول 2023 فروخته است و به احتمال زیاد همچنان بزرگترین برند تلویزیون در جهان است درست مانند سال 2022. با این حال، اگر سامسونگ برای بهبود فروش خود سختتر کار نکند، شاید زمان زیادی طول نکشد تا برندهای چینی با این شرکت برسند.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.