مایکروسافت هنوز برنامه ای برای ورود به حوزه بازی AR/VR ندارد

مایکروسافت

استودیوی بازی سازی مایکروسافت، یکی از بازیگران پیشرو در صنعت بازی، بار دیگر به صراحت اعلام کرد که هیچ برنامه فوری برای ورود به بازار واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) ندارد. مت بوتی، رئیس استودیوی بازی سازی مایکروسافت در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر تاکید کرد که وضعیت فعلی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با معیارهای مایکروسافت برای موفقیت در خط بازی، به ویژه در آینده نزدیک، همخوانی ندارد.

مایکروسافت قصد دارد از ویژگی های  موجود خود برای ایجاد محتوای جدید استفاده کند

Booty توضیح داد که برای اینکه بازی‌های مایکروسافت موفق در نظر گرفته شوند، باید یک پایه بازیکن قابل توجه با حدود 10 میلیون کاربر جذب کنند. متأسفانه، فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هنوز به چنین پذیرش گسترده‌ای دست پیدا نکرده‌اند. بوتی ضمن اذعان به پتانسیل این فناوری‌های نوظهور، اظهار داشت که مایکروسافت ترجیح می‌دهد بر روی استفاده از ویژگی‌های فکری (IP) موجود خود تمرکز کند تا امتیازهای مستمر و جوامع شلوغ ایجاد کند.

این موضع استراتژیک مایکروسافت را از رقبایی مانند سونی و متا (که قبلاً فیسبوک نامیده می شد) متمایز می کند. عرضه اخیر سونی از PlayStation VR2 با فروش 600000 دستگاهی در عرض شش هفته شاهد فروش اولیه چشمگیر بود. رئیس سونی، هیروکی توتوکی، حتی ابراز خوش بینی کرد که PS VR2 بتواند از کل فروش نسخه قبلی خود که تا پایان سال 2019 به 5 میلیون دستگاه رسیده بود، پیشی بگیرد. به طور مشابه، متا در اوایل سال جاری فاش کرد که هدست Quest VR آن با فروش 20 میلیون تقریباً  واحدی به موفقیت رسیده است.

موضع مایکروسافت در مورد VR در گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. در نوامبر 2019، فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی های مایکروسافت، با اظهارات خود در مورد واقعیت مجازی که برخی آن را نادیده گرفتن این فناوری تفسیر کردند، جنجال به راه انداخت. با این حال، اسپنسر بعداً نظرات خود را روشن کرد و از اکتشاف صنعت بازی در مناطق مختلف ابراز قدردانی کرد و در عین حال تأکید کرد که VR تمرکز فوری آنها نیست.

در حالی که موضع فعلی مایکروسافت ممکن است علاقه مندان به واقعیت مجازی را ناامید کند، تعهد این شرکت به اکوسیستم بازی موجود خود را برجسته می کند. هدف مایکروسافت با تمرکز بر گسترش و پرورش IP های موفق خود، ایجاد تجربیات جذاب برای پایگاه گسترده بازیکنان است. با این وجود، در حالی که بازارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به تکامل خود ادامه می‌دهند، مایکروسافت باید برای امکان کاوش در این فناوری‌ها در آینده باز بماند، زیرا به آرامی و در عین حال پیوسته، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی جایگاهی را در بازی ایجاد خواهند کرد.برای مشاهده آخرین اخبار بازی همراه ما باشید.

منبعgizmochina

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

16 − 11 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.