متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، در حال توسعه یک برنامه رسانه اجتماعی جدید با کد P92 است که به کاربران امکان می دهد به روز رسانی های مبتنی بر متن را ارسال کنند. بر اساس ایمیلی که به طور انحصاری به Platformer ارسال شده است، متا در حال بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز برای سازندگان و شخصیتهای عمومی است تا بهروزرسانیهای به موقع درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند، که به نظر میرسد کاملاً شبیه به پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر است. P92 به کاربران این امکان را می دهد که از طریق اعتبار اینستاگرام موجود خود وارد شوند.
اگرچه هنوز تاریخ انتشار مشخص نشده است، اما این پروژه در حال انجام است و تیم های قانونی و نظارتی در حال بررسی نگرانی های بالقوه حریم خصوصی هستند. آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، رهبری این پروژه را بر عهده دارد که هنوز در مراحل اولیه خود است. قابل توجه ترین جنبه پروژه این است که شبکه غیرمتمرکز خواهد بود و به کاربران اجازه می دهد سرورها و قوانین مستقل خود را برای تعدیل محتوا تنظیم کنند. ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز میتواند متا را قادر سازد تا با اپلیکیشنی آزمایش کند که انتقادات استاندارد فیسبوک و اینستاگرام را پس میزند. گروه های مختلف استانداردهای جامعه خود را با “طبقه” قوانین تعیین شده توسط متا تعیین می کنند. این کاملاً شبیه به نحوه عملکرد جوامع فردی که به عنوان subreddits شناخته می شوند، در Reddit خواهد بود.
مشخص نیست که موفق ترین مدل کسب و کار برای چنین اپلیکیشنی چیست و هیچکس هنوز یک شبکه غیرمتمرکز سودآور در مقیاس جهانی ایجاد نکرده است. چالش هایی که توسعه دهندگان با آن روبرو هستند شامل عملکردهای اساسی شبکه اجتماعی مانند دنبال کردن کاربران است که وقتی حساب ها در شبکه گسترده ای از سرورها قرار دارند پیچیده می شوند. همچنین مشخص نیست که مدل کسبوکار تأمین مالی با توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) چقدر موفق خواهد بود، و فروپاشی مداوم اقتصاد رمزنگاری این رویکرد را برای مدیریت کاربران جذابتر کرده است. با این حال، واضح است که اکنون زمان معرفی پلتفرم های جدید رسانه های اجتماعی است، زیرا به نظر می رسد توییتر همان اشتباه Tumblr را مرتکب شده است، جایی که درک نادرست از مدیریت کاربر منجر به کاهش محبوبیت کلی این پلت فرم شد.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.