هیوندای آیونیک 9 بالاخره به نمایش گذاشته شد. این خودرو که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد، ترکیبی قانع کننده از فضا، عملکرد و آخرین فناوری را ارائه می دهد. این SUV سه ردیفه به عنوان جدیدترین محصول اضافه شده به خانواده آیونیک هیوندای، بر اساس موفقیت پیشینیان خود، Ioniq 5 و Ioniq 6 ساخته شده است، با یک بسته حتی بزرگتر و همه کاره تر که برای جذابیت خانواده ها طراحی شده است.
یکی از ویژگی های برجسته Ioniq 9 برد قابل توجه آن است. هیوندای امتیاز EPA را تا 539 کیلومتر هدف قرار داده و از بسیاری از رقبای خود در بخش شاسیبلندهای الکتریکی پیشی گرفته است. این قابلیت دوربرد به لطف باتری 110.3 کیلووات ساعتی خودرو است که بزرگتر از باتری موجود در کیا EV9 است. حتی تریم پایه Ioniq 9 حداقل 483 کیلومتر برد را ارائه میکند و نگرانیها در مورد اضطراب برد را از بین میبرد.
این SUV به لطف معماری 800 ولتی خود می تواند تنها در 24 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شود. تنها مشکل پیدا کردن شارژر سریع 350 کیلوواتی DC است. آیونیک 9 به صورت استاندارد با دوشاخه استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) به سبک تسلا عرضه می شود. این بدان معناست که از روز اول بدون نیاز به آداپتور به شبکه گسترده سوپرشارژر تسلا دسترسی خواهد داشت.
آیونیک 9 در سه گزینه پیشرانه در دسترس خواهد بود: یک موتور تک موتوره 160 کیلووات برد بلند RWD، یک موتور دو موتوره 320 کیلووات پرفورمنس AWD و یک AWD با برد طولانی 230 کیلووات. نوع دوربرد RWD حداکثر برد را در اولویت قرار می دهد و برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت نزدیک به 10 ثانیه زمان می برد. عملکرد AWD سریع ترین شتاب را تنها در 5.2 ثانیه ارائه می دهد. برد بلند AWD با سرعت 6.7 ثانیه تعادلی بین عملکرد و کارایی ارائه می دهد.
در داخل کابین، فضای کافی و راحتی برای حداکثر هفت سرنشین وجود دارد. فاصله بین دو محور 3130 میلی متری طولانی ترین مدل هیوندای است. فضای پا و سر سخاوتمندانه را در هر سه ردیف فراهم می کند. ردیف دوم بسیار جادار است و می توان آن را با یک نیمکت یا دو صندلی کاپیتان پیکربندی کرد. ردیف سوم نیز به طرز شگفت انگیزی سازگار به نظر می رسد، حتی برای بزرگسالان.
طراحی داخلی Ioniq 9 مدرن و کاربردی است و دارای یک کف مسطح است که راحتی سرنشینان را افزایش می دهد. یک لمس منحصر به فرد، کنسول مرکزی کشویی است که می تواند به جلو یا عقب حرکت کند تا فضای بیشتری بین صندلی های جلو یا عقب ایجاد شود. داشبورد تحت تسلط یک صفحه نمایش دوگانه خمیده است که هم دسته ابزار راننده و هم صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی با اندازه 12 اینچ. سیستم اطلاعات سرگرمی از بهروزرسانیهای نرمافزار هوایی پشتیبانی میکند و شامل یک فروشگاه جدید «ویژگیهای درخواستی» است که در آن مالکان میتوانند ارتقاهای دیجیتالی مانند امضاهای نورپردازی، تمهای نمایشگر و خدمات پخش را خریداری کنند.
هیوندای هنوز قیمت رسمی آیونیک 9 را اعلام نکرده است، اما انتظار میرود که این خودرو با کیا EV9 که قیمت آن در ایالات متحده از حدود 55000 دلار شروع میشود، قابل رقابت باشد. مشتریان اروپایی می توانند انتظار داشته باشند که قیمت ها از 60000 یورو بسیار بالاتر شروع شود. Ioniq 9 در بهار امسال در کارخانه هیوندای جورجیا تولید خواهد شد.
برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.