سامسونگ از هم اکنون جستجوی گوگل را با چت بات بینگ جایگزین نخواهد کرد

دنیای فناوری ماه گذشته پر از شایعاتی بود که گمان می‌رفت سامسونگ، یکی از تولیدکنندگان پیشرو گوشی، ممکن است گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض گوشی‌های خود با بینگ مایکروسافت جایگزین کند. به نظر می رسد که سلطه طولانی مدت گوگل در بازار موتورهای جستجو در معرض تهدید قرار گرفته است، زیرا بینگ ادغام خود را با ربات گفتگوی هوش مصنوعی ChatGPT به نمایش گذاشت. با این حال، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که سامسونگ برنامه‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است و تسکین موقتی برای گوگل فراهم کرده است. با این وجود، نبرد برای تسلط بر جستجوی موبایل هنوز به پایان نرسیده است و هر دو غول خود را برای رقابتی فشرده آماده می کنند.

اگر سامسونگ و اپل از جستجوی گوگل خارج شوند، گوگل 20 میلیارد دلار ضرر خواهد داشت

گوگل

موقعیت گوگل به عنوان پرکاربردترین موتور جستجو در سراسر جهان نگرانی هایی را در مورد قدرت انحصاری آن ایجاد کرده است. قرارداد این شرکت با سامسونگ به تنهایی درآمد سالانه 3 میلیارد دلاری را به همراه دارد. از دست دادن سامسونگ و  اپل، که ممکن است از این روند پیروی کند، می تواند منجر به از دست دادن درآمد سالانه خیره کننده 20 میلیارد دلاری شود. از آنجایی که سامسونگ یک شریک حیاتی برای گوگل در سرمایه گذاری های مختلف تجاری است، تصمیم تغییر به بینگ عواقب گسترده ای برای هر دو شرکت خواهد داشت.

بینگ مایکروسافت با ادغام ChatGPT، یک ربات چت هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته است، برتری بیشتری نسبت به گوگل به دست آورد. قابلیت‌های مکالمه پیشرفته ChatGPT بینگ را هوشمندتر و رقابتی‌تر در بازار موتورهای جستجو کرده است. با تشخیص این تهدید، گوگل با برنامه ریزی برای راه اندازی یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، تلاش های خود را برای ارتقای فناوری های هوش مصنوعی تسریع کرده است. در حالی که چت ربات خود گوگل، Bard، تحسین مشابه ChatGPT را به دست نیاورده است، این شرکت همچنان متعهد به مدرن کردن تجربه موتور جستجوی خود است.

سهم بازار گوگل در بیشتر کشورها از 90 درصد فراتر می رود و این نگرانی ها را در مورد قدرت انحصاری آن افزایش می دهد. تحقیقات و شکایت های ضد انحصار به دنبال رفع این نگرانی ها بوده است، اما گوگل همچنان بر چشم انداز موتور جستجو تسلط دارد. ظهور بالقوه Bing، با قابلیت‌های ChatGPT، لایه دیگری به بحث رقابت و رفاه مصرف‌کننده اضافه می‌کند.

نبرد برای تسلط بر جستجوی موبایل بین گوگل و بینگ با توجه به اینکه سامسونگ قبلاً Bing را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود در نظر گرفته بود، چرخش جالبی پیدا کرده است. اگرچه سامسونگ تصمیم گرفته است فعلا بررسی خود را به حالت تعلیق درآورد، اما این تهدید برای گوگل کاملا واقعی است. ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی، مانند ChatGPT، در موتورهای جستجو، عصر جدیدی از رقابت را ارائه می‌کند، جایی که تجربیات جستجوی شخصی‌سازی شده اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. با تشدید رقابت برای موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، گوگل خود را در حالت تدافعی می‌بیند و تلاش می‌کند موقعیت بازار خود را در برابر بینگ حفظ کند. آینده امکانات هیجان انگیزی برای چشم انداز موتورهای جستجو دارد، زیرا گوگل و بینگ برای جلب توجه و وفاداری کاربر از طریق ویژگی های خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی و تجربیات جستجوی شخصی با یکدیگر رقابت می کنند.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgizmochina

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

شش − 3 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.