فراری تا چند سال آینده ۲۰ مدل جدید معرفی خواهد کرد

استراتژی جدید این برند بر تنوع بیشتر مدل‌های خاص و تولید محدود تمرکز دارد.

فراری

در سال‌های اخیر، روند معرفی محصولات جدید فراری سرعت گرفته و حالا مارانلو قصد دارد این روند را به مرحله‌ای بالاتر برساند. بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰، به‌طور میانگین هر سال چهار مدل جدید از فراری معرفی خواهد شد؛ یعنی در مجموع ۲۰ خودرو در پنج سال آینده. این عدد برای برندی خاص و محدود مانند فراری که در سال ۲۰۲۴ تنها ۱۳٬۷۵۲ دستگاه خودرو فروخت (که البته بهترین رکورد سالانه‌اش محسوب می‌شود)، رقم چشمگیری است.

فراری هنوز جزئیات دقیق مدل‌های آینده را اعلام نکرده، اما یکی از معرفی‌های قطعی، نخستین خودروی برقی این برند با نام Elettrica خواهد بود. همچنین به‌احتمال زیاد نسخه به‌روزشده‌ای از مدل 296 و نسخه پلاگین هیبرید از شاسی‌بلند Purosangue معرفی می‌شوند؛ زیرا پلتفرم این خودرو از فناوری برقی‌سازی پشتیبانی می‌کند. نسخه‌های روباز مدل‌های Amalfi و F80 نیز تقریباً قطعی هستند، فقط زمان عرضه آن‌ها مشخص نیست.

هدف‌گذاری تولید ۲۰ مدل تا سال ۲۰۳۰ جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد، اما مدیرعامل فراری، «بندتو وینا»، تأکید کرده که حفظ انحصار همچنان در اولویت خواهد بود. او در جلسه‌ای با تحلیلگران گفت: «ترجیح می‌دهیم مدل‌های بیشتری با تیراژ محدود تولید کنیم تا تعداد کمی مدل با تیراژ بالا.» به گفته او، استراتژی «تنوع محصولات» باعث می‌شود خریداران جدیدی به برند جذب شوند، بدون آن‌که از اعتبار فراری کاسته شود.

برخی ممکن است تصور کنند افزایش تعداد مدل‌ها، حس خاص بودن فراری را کاهش می‌دهد، اما آمار خلاف این را نشان می‌دهد. وینا تأیید کرده که تمام ظرفیت تولید سال ۲۰۲۶ از هم‌اکنون فروخته شده و خریداران جدید باید تا سال ۲۰۲۷ منتظر بمانند.

فراری در حال حاضر حدود ۹۰ هزار مشتری فعال دارد؛ یعنی کسانی که طی پنج سال گذشته یک خودرو از این برند خریده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. در همین مدت، بیش از ۳۲ هزار نفر برای اولین‌بار صاحب فراری شده‌اند و مجموعه‌داران نیز حدود ۲۰ درصد خودروهای بیشتری در اختیار دارند، که نشان از رونق بازار این برند دارد.

مانند بسیاری از خودروسازان، فراری هم متوجه شده که رشد خودروهای برقی کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. در سال ۲۰۲۲، هدف این بود که تا پایان دهه، ۴۰ درصد محصولات فراری برقی باشند، اما اکنون این رقم به نصف کاهش یافته است. بر اساس پیش‌بینی جدید، تا سال ۲۰۳۰ ترکیب محصولات فراری شامل ۴۰ درصد هیبریدی، ۴۰ درصد بنزینی و تنها ۲۰ درصد تمام‌برقی خواهد بود.

فراری همچنین بار دیگر بر تعهد خود به موتور افسانه‌ای V12 تأکید کرده است. احتمال می‌رود مدل آینده SP4 از سری Icona از همان موتور ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده کند که اکنون در مدل‌های Purosangue و 12Cilindri وجود دارد. نسخه‌های خاص یا تک‌نمونه‌ای با این موتور بدون شک در مدت کوتاهی به فروش خواهند رفت، زیرا دوران این موتور به‌تدریج رو به پایان است.

در آینده، تمام مدل‌های فراری دارای دو پدال خواهند بود. «انریکو گالیه‌را»، مدیر بخش بازاریابی و فروش، اعلام کرده که «اگر کسی می‌خواهد دنده دستی داشته باشد، باید سراغ مدل‌های کلاسیک برود.» آخرین بار گیربکس دستی در مدل California 2012 استفاده شد. با این حال، «جیان‌ماریا فولجنزی»، مدیر توسعه محصول، اشاره کرده که احتمال بازگشت جعبه‌دنده دستی در یکی از مدل‌های Icona وجود دارد، زیرا برخی از مشتریان ثروتمند خواستار بازگشت پدال کلاچ هستند.

اگر تنها یک شرکت در دنیا وجود داشته باشد که بتواند برای خودروی دنده دستی قیمتی نجومی تعیین کند و باز هم همه نمونه‌ها را در لحظه به فروش برساند، بدون شک آن شرکت فراری است.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعmotor1

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 − هفت =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.