آئودی نسخه پایه‌ای جدید از مدل e-tron GT را معرفی کرد

e-tron GT،

آئودی با معرفی نسخه پایه‌ای جدید از خودروی الکتریکی e-tron GT، مجموعه محصولات برقی خود را گسترش داده است. مدل جدید Audi e-tron GT quattro ورود به بخش خودروهای الکتریکی لوکس را برای طیف وسیع‌تری از خریداران جذاب‌تر می‌کند. این مدل به جمع نسخه‌های موجود یعنی S e-tron GT، RS e-tron GT و RS e-tron GT performance می‌پیوندد.

این نسخه جدید ضعیف‌ترین پیشرانه را در بین نسخه‌های مختلف دارد. سامانه دو موتوره با قدرت ۳۷۰ کیلووات در حالت عادی کار می‌کند و با فعال‌سازی Launch Control، می‌تواند به صورت موقت تا ۴۳۰ کیلووات افزایش پیدا کند. این عملکرد توسط یک باتری بزرگ با ظرفیت ناخالص ۱۰۵ کیلووات‌ساعت (ظرفیت خالص ۹۷ کیلووات‌ساعت) تأمین می‌شود که امکان پیمایش تا ۶۲۲ کیلومتر با یک بار شارژ را فراهم می‌کند. این خودرو شتاب بالایی دارد و می‌تواند در حالت Launch Control طی ۴.۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

شارژر DC داخلی امکان شارژ سریع تا توان ۳۲۰ کیلووات را فراهم می‌سازد. در شرایط ایده‌آل، این خودرو می‌تواند در عرض تنها ده دقیقه، حدود ۲۸۵ کیلومتر به برد خود اضافه کند. باتری ولتاژ بالا در بازه دمایی وسیع‌تری با توان کامل شارژ می‌شود و سامانه مسیریاب e-tron دارای پیش‌گرمایش هوشمند است.

از نظر طراحی، تغییرات زیادی در e-tron GT quattro ایجاد نشده است. این خودرو دارای چرخ‌های بزرگ، بدنه‌ای کشیده با طراحی شبیه کوپه و فاصله محوری بلند است که ظاهری اسپرت به آن می‌بخشد. طراحی آیرودینامیک آن با ضریب درگ ۰.۲۴ و ورودی‌های هوای قابل تنظیم، به بهره‌وری بهتر و کاهش صدای رانندگی کمک می‌کند. در بخش جلو، یک قاب مشکی رنگ در اطراف جلوپنجره Singleframe برعکس دیده می‌شود که با رنگ بدنه هماهنگ شده است. در عقب، دیفیوزر شیکی با تیغه‌های عمودی قرار دارد که جلوه بصری قدرتمندی ایجاد می‌کند.

e-tron GT،

محل قرارگیری باتری ولتاژ بالا در زیر بدنه دارای فرورفتگی‌هایی به‌صورت هوشمندانه است که به عنوان جای پا عمل کرده و فضای پای بیشتری برای سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های اسپرت راننده و سرنشین جلو دارای تنظیمات هشت‌جهته و پشت‌سری‌های یکپارچه هستند. پشتی صندلی عقب به‌صورت کامل یا جزئی تا می‌شود و فضای بار صندوق عقب ۴۰۵ لیتر را افزایش می‌دهد. همچنین فضای بار جلو با ظرفیت ۷۷ لیتر، فضای بیشتری برای وسایل فراهم می‌کند.

سامانه هوشمند quattro درایو چهارچرخ، توزیع گشتاور را به صورت بسیار سریع بین محورهای جلو و عقب انجام می‌دهد تا کشش بهینه‌ای در شرایط مختلف رانندگی فراهم کند. این سامانه وضعیت رانندگی را تحلیل کرده و در کسری از ثانیه توزیع نیرو را تنظیم می‌کند تا کنترل دقیقی به راننده ارائه دهد. مدل جدید e-tron GT quattro همچنین حدود ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل S است که می‌تواند باعث بهبود عملکرد دینامیکی و افزایش بهره‌وری آن شود.

برخلاف همتای پورشه‌ای خود – تایکان – که در Zuffenhausen تولید می‌شود، e-tron GT quattro در کارخانه Bollinger Höfe آئودی در Neckarsulm آلمان ساخته می‌شود. مدل پایه‌ای اکنون قابل سفارش است و قیمت آن از ۱۰۸,۹۰۰ یورو آغاز می‌شود که تقریباً ۲۰,۰۰۰ یورو کمتر از مدل بعدی در این سری یعنی e-tron GT S است.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 × یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.