پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 دارای نسخه ای با فرکانس بالا است

کوالکام

تقریباً زمان معرفی چیپ پرچمدار بعدی کوالکام نزدیک است، بنابراین طبیعی بوده که شایعات به طور مکرر منتشر می شوند. اطلاعات جدیدی از افشاگر مشهور ویبو، Digital Chat Station بدست آمده و نشان می دهد که کوالکام ممکن است دو نسخه جداگانه از نسل دوم اسنپدراگون 8 را  در آینده عرضه کند.

حالت استاندارد این چیپ فرکانس معمولی خواهد داشت، اما  ظاهرا نسخه ای وجود دارد که فرکانس بالاتری را ارائه می دهد. در حال حاضر، هسته اصلی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 با فرکانس 3.19 گیگاهرتز کار می‌کند، در حالی که نسخه با فرکانس بالا  فرکانس حداقل 3.4-3.5 گیگاهرتز خواهد داشت.

ما گمان می‌کردیم که این چیپست ها دقیقاً عمکرد یکسانی دارند، اما متوجه شدیم، برخی از آن ها قادر به ارائه سرعت فرکانس بالاتر هستند، بنابراین نسخه فوق العاده با فرکانس بالا از چیپ هم در کار است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که پیشرفت قابل توجهی در بخش gpu هم وجود خواهد داشت.

طبق شایعات قبلی، اسنپدراگون 8 نسل 2 مبتنی بر فرآیند تولید 4 نانومتری TSMC خواهد بود و  iQOO 11  یکی از گوشی هایی است که از آن استفاده می‌کند.

در نهایت، افشاگر اشاره کرد که تراشه بعدی از سری Dimensity مدیاتک یک جهش عملکرد چشمگیر دیگری را در بخش پردازنده ارائه خواهد کرد که به طور بالقوه شکاف بین Dimensity و Snapdragon را حتی بیشتر خواهد کرد.

مشخص نیست که هدف کوالکام چیست و چگونه پردازنده‌ای را در آینده نزدیک ارائه می‌کند. کوالکام هر سال نوامبر یا دسامبر از نسل جدید چیپست پرچمدار خود رونمایی می‌کند و امسال نیز همچون سنت هر سال باید شاهد معرفی چیپ جدیدی باشیم که ویژگی‌های برجسته به همراه دارد. قطعا این چیپست در سری گلکسی اس 23 سامسونگ تعبیه خواهد شد و ویژگی‌های بزرگی را به دستگاه انتقال می‌دهد.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgsmarena

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.