مدل جدید PS5 دارای پردازنده 6 نانومتری AMD Oberon Plus است

مدل جدید PS5 دارای پردازنده 6 نانومتری AMD Oberon Plus است

سونی اخیراً کنسول PS5 خود را با یک نسخه جدید به نام CFI-1202 به‌روزرسانی کرده است که دما و انرژی ورودی کمتری را ارائه می‌کند. کنسول جدید سبک‌تر است، خنک‌تر کار می‌کند و انرژی کمتری مصرف می‌کند و همه اینها به لطف پردازنده جدید AMD Obreon Plus است که از  فرآیند  6 نانومتری TSMC بهره می برد.

در یک ویدیوی بررسی قطعات که اخیرا توسط آستین ایوانز منتشر شد،  مشخص شد که کنسول PS5 سونی در نوع جدیدی عرضه می‌شود که سبک‌تر، خنک‌تر و مصرف انرژی کمتری دارد. این نوع جدید PS5 با عنوان “CFI-1202” نام گذاری شده است و اکنون می توانیم به این نکته پی ببریم که چرا از انواع اصلی PS5 سونی (CFI-1000 / CFI-1001) بهتر است.

شرکت فناوری Angstronomics  تأیید کرده است که Sony PS5  مدل CFI-1202 دارای یک پردازنده AMD Oberon پیشرفته معروف به Oberon Plus است که از فرآیند  6 نانومتری استفاده می کند.همین موضوع باعث شده که دمای کنسول خنک تر باشد و دارای هیت سینک کوچکتری باشد و به همین دلیل کنسول سبک تر از مدل های قبلی است.

پردازنده AMD Oberon

این تغییرات تولید کنسول را تحت تاثیر قرار می دهد.تولید پردازنده Oberon   هفت نانومتری توسط TSMC  به زودی  متوقف می شود و تولید مدل 6 نانومتری به طور کامل جایگزین آن می شود.همچنین انتظار می رود ماکروسافت هم از فرایند 6 نانومتری در کنسول های خود بهره ببرد.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعwccftech

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده + 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.