فن کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد؟

فن کانوکشن چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مطلب به معرفی فن کانوکشن(convection) می پردازیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.شاید در هنگام خرید یا مشاهده فرهای توکار یا روکار ، برقی یا گازی به این اصطلاح برخورد کرده باشید و این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که فن کانوکشن چیست که به عنوان یکی از ویژگی های فر مورد نظر عنوان می شود  و اصلا فن کانوکشن چه کاری انجام می دهد.

تولید کنندگان فر ها همواره برای رقابت و پیشی گرفتن از رقیبان خود سعی بر این دارند تا محصولات با کیفیت تولید و امکانات بیشتری را در آنها قرار دهند همانطور که گفته شده یکی از ویژگی های فر که در برخی از مدل ها وجود دارد و در برخی دیگر نه فن کانوکشن یا گردش هواست.

بعضی اوقات در آشپزی با این مشکل مواجه می شویم که غذایی که در حال آماده کردن آن هستیم یک طرف آن خوب نمی پزد و یکطرف آن برشته می شود یا می سوزد.

یکی از ویژگی های پرکاربرد برای فر، فن کانوکشن یا همان فن گردش هواست که به کمک آن  پخت یکنواخت بر روی غذا انجام می شود.کانوکشن کمک می کند که گرما به طور یکنواخت به تمام فر منتقل شود.این فن معمولا در پشت فر قرار دارد و در بعضی مدل ها می توان آن را به راحتی مشاهده کرد و در بعضی مدل های دیگر در پشت شیار هایی که قرار دارد مشاهده می شود.

پس متوجه شدیم که فن کانوکشن به توزیع گرما و یکنواختی پخت غذا کمک می کنند.

یکی از کاربرد های این ویژگی در زمانی است که می خواهید کیک یا کلوچه بپزید کانوکشن کمک می کند تا گرما در همه جا به طور یکنواخت پخش شود و کیک مغز پخت شود.

در نهایت برای تنظیمات به دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

برای مشاهده جدیدترین مطالب و اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج × 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.