رونمایی سونی از گوشی اکسپریا 5 مارک 4

رونمایی سونی از گوشی اکسپریا 5 مارک 4

شرکت سونی در جریان IFA 2022 تصمیم گرفت پرچمدار کامپکت جدید خود را تحت عنوان اکسپریا 5 مارک 4 رونمایی کند. مدلی که در مقایسه با قبل دوربین قوی‌تری داشته و از باتری بهتری هم برخوردار است. گفته شده مدل جدید نسبت به قبل 1 میلیمتر کوتاه تر و باریک تر شده است. اما در بحث وزن 4 گرم افزایش داشته و سنگین شد.

از مشخصات کلیدی این پرچمدار جمع و جور سونی باید به صفحه نمایش 6.1 اینچی اولد با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی اشاره کرد. روشنایی پنل در مقایسه با مدل قبلی افزایش 50 درصدی داشته و تجربه کاربری بهتری رقم خواهد زد.

گوشی اکسپریا 5 مارک 4

در سوی دیگر باتری 10 درصد افزایش ظرفیت پیدا کرده و به 5000 میلی آمپرساعت رسیده است. با وجود نمایشگر کوچک باید انتظار دوام بالای باتری داشت. با وجود فناوری شارژ سریع 30 واتی، طی 30 دقیقه می‌توان باتری را به شارژ 50 درصدی رساند. سونی معتقد است این باتری تا 3 سال سالم خواهد بود و دوام طولانی ارائه می دهد. گذشته از آن دارای فناوری شارژ بی سیم بوده و در باکس خرده فروشی خبری از شارژر نیست.

در بخش عقب سه دوربین تعبیه شده که باید به حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی با حسگر تله فوتو 12 مگاپیکسلی در کنار قابلیت لرزشگیر اپتیکال و زوم 2.5 برابری اپتیکال، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و برخی دیگر اشاره کرد. دوربین سلفی نیز از نوع 12 مگاپیکسلی بوده و کیفیت خوبی ارائه می دهد.

دوربین Xperia 5 IV

برای قسمت پردازشی از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده شد. همچنین 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. ناگفته نماند که جک 3.5 میلیمتری هدفون حفظ شده و اسلات کارت میکرو اس دی هم وجود دارد که موجب ارتقا حافظه ذخیره سازی خواهد شد.

سونی استاندارد IP68 ضدآب هم تدارک دیده شده و از شیشه گوریلاگلس ویکتوس برای محافظت نمایشگر بهره می برد. این گوشی در اواسط ماه سپتامبر با رنگ مشکی، سبز و Ecru و به قیمت 1049 یورو عرضه خواهد شد.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgsmarena

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

یک × 2 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.