دو ویژگی شیائومی توسط اپل برای آیفون 14 کپی برداری شد

دو ویژگی شیائومی توسط اپل برای آیفون 14 کپی برداری شد

اپل شاید برند محبوبی در زمینه گوشی هوشمند باشد اما این بدان معنا نیست که هیچ کپی برداری از سایر برندها ندارد. بخصوص از جمله کپی برداری های این شرکت می توان به استفاده از دوربین اولتراواید، حالت شب دوربین و برخی دیگر اشاره کرد. به تازگی مشخص شد که کوپرتینویی ها دو ویژگی بارز شیائومی را در آیفون 14 به کار گرفتند که در ادامه به آنها می پردازیم.

تنظیم خودکار روشنایی با دو حسگر

تنظیم خودکار روشنایی با دو حسگر

شرکت شیائومی در محصولات خود جهت تنظیم خودکار روشنایی از دو حسگر بهره گرفته و حال اپل نیز برای آیفون 14 چنین ویژگی را به کار گرفت. یکی از حسگرها در پنل جلو و دیگری در پنل عقب جای گرفت. چنین حسگرهایی کمک می کنند تا روشنایی به طور دقیقی تنظیم شود. نخستین شرکتی که چنین ویژگی را به کار گرفت شیائومی بود، این کمپانی سال 2020 با سری Mi 10 تصمیم به استفاده چنین فناوری گرفته است.

 

جی پی اس فرکانس دوگانه

جی پی اس فرکانس دوگانه

اپل در آیفون 14 پرو از جی پی اس فرکانس دوگانه بهره گرفت. این فناوری با کمک دو فرکانس کمک می کند تا موقعیت مکانی دستگاه به خوبی آشکار شود. بنابراین چنین ویژگی هنگام استفاده از نقشه بسیار کاربردی بوده و عملکرد دقیقی دارد. نخستین بار سال 2018 بود که گوشی Mi 8 با چنین قابلیتی از راه رسید. به نوعی شیائومی تصمیم گرفت در می 8 جی پی اس فرکانس دوگانه را به کار گیرد.

به هر حال آیفون 14 پرو و پرو مکس شاید تغییراتی پیدا کردند، اما عمده این تغییرات الگوبرداری شده از سایر برندها است. البته کپی برداری را نباید همیشه به منزله عملکرد نامناسب دانست و تعبیه شدن آن در یک دستگاهی اگر مفید باشد بسیار ایده آل هم خواهد بود که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعandroidauthority

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نوزده + 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.