هزینه ساخت آیفون 14 اپل 20 درصد گرانتر از آیفون 13 است

هزینه ساخت آیفون 14

اپل به تازگی از سری آیفون 14 رونمایی کرد. و اکنون، گزارشی جدید جزئیات جالبی را در رابطه با تولید آن فاش کرده است که ظاهراً تولید این سری 20 درصد گرانتر از نسل قبلی خود هزینه دارد.

بر اساس  گزارشی از نیکی (Nikkei) آسیا  که ادعا می کند هزینه ساخت مدل های جدید آیفون 14 20 درصد بیشتر از نسل قبلی آیفون 13 است. علاوه بر این، این گزارش همچنین به هزینه های تولید هر مدل به صورت تفکیک شده نیز اشاره می کند. به عنوان مثال، آیفون 14 پرو مکس که بالاترین قیمت از نظر تولید را دارد و حدود 501 دلار آمریکا است. این قیمت بالاتر از قیمت تولید آیفون 13 پرو مکس با 461 دلار آمریکا  است.

طبق گزارش ها، دلیل اصلی این افزایش قیمت، چیپست جدید A16 Bionic است که به تنهایی 110 دلار آمریکا قیمت دارد. نیکی اظهار داشت که قیمت تولید مدل‌های آیفون پرو مکس از زمان معرفی این مدل در سال 2018 معمولاً بین 400 تا 450 دلار آمریکا بوده است. به عبارت دیگر، غول کوپرتینویی با وجود عدم افزایش قیمت‌ها، شاهد هزینه‌های تولید بالاتری است.

طبق این گزارش،  A16 Bionic  چیپست جدید مورد استفاده، 2.4 برابر بیشتر از تراشه A15 سال قبل قیمت دارد. علاوه بر این، گنجاندن سنسورهای CMOS جدید سونی  نیز قیمت ها را افزایش می دهد. اندازه این سنسورهای جدید حدود 30 درصد بزرگتر از سنسورهای سال گذشته است و همچنین حدود 50 درصد گرانتر هستند. جالب اینجاست که یک سوم از قطعات سری آیفون 14 اپل از شرکت‌های مستقر در ایالات متحده تهیه می‌شوند و این قطعات نیز در مجموع حدود 10 درصد افزایش یافته‌اند.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgizmochina

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

15 − 13 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.