سامسونگ نقشه راه تولید تراشه های 1.4 نانومتری را اعلام کرد

نقشه راه تولید تراشه های سامسونگ

سامسونگ برنامه های آینده خود را در تجارت تولید تراشه اعلام کرد. دکتر Si-young Choi، رئیس شرکت Foundry Business  جزئیاتی در مورد نقشه راه تولید تراشه های سامسونگ اعلام کرد که در زیر به آن اشاره می کنیم .

طبق برنامه‌های سامسونگ، باید انتظار داشته باشیم که تراشه‌های 2 نانومتری در سال 2025 عرضه شوند، در حالی که تراشه‌های 1.4 نانومتری در سال 2027 عرضه می‌شوند. در این دوره، سامسونگ قصد دارد تا 50 درصد ظرفیت تجهیزات ساخت تراشه خود را گسترش دهد و شامل تراشه‌های غیر موبایلی مانند تراشه های محاسباتی با کارایی بالا یا تراشه های مورد استفاده در صنعت خودرو می باشد. این در واقع به این معنی است که سامسونگ تولید node های پیشرفته خود را سه برابر خواهد کرد.

سامسونگ با تغییر استراتژی کاملاً جدید به نام Shell-First قادر به انجام این کار خواهد بود. این اساساً به این معنی است که توسعه‌های فاب (کارخانه ساخت تراشه) در آینده ابتدا بر ساخت اتاق‌های به اصطلاح تمیز متمرکز خواهند شد. این ساختمان بدون تجهیزات مورد نیاز، برای تولید تراشه است و به غول فناوری این امکان را می دهد که با تولیدات آتی خود انعطاف بیشتری داشته باشد و خطوط تولید را سریعاً تغییر کاربری دهد. تأسیسات آزمایشی این رویکرد در تیلور، تگزاس با قیمت 17 میلیارد دلار در حال ساخت است.

سامسونگ همچنین به‌روزرسانی فرآیند بسته‌بندی تراشه X-Cube خود را که برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد، به ما ارائه کرد که این امکان را می‌دهد تا با باریک تر شدن،  تراشه‌های بیشتری را  روی هم قرار دهیم. اولین سخت‌افزار بسته‌بندی سه‌بعدی X-Cube با اتصال بین micro-bump برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است و در سال 2026، طراحی  bump-less (بدون ضربه) در نظر گرفته شده است. این فرآیند همچنین امکان طراحی تراشه سفارشی متناسب با نیازهای خاص مشتری را فراهم می کند.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgsmarena

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

20 − سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.