رنو 5 برقی با 134 اسب بخار در سال 2024 وارد بازار خواهد شد

رنو 5 برقی

رنو در حال بازگرداندن هاچ بک نمادین خود اما به شکل بسیار به روز شده است. رنو 5 جدید و تمام الکتریکی در سال 2024 به دست اولین مشتریان خواهد رسید این خودرو از موتور الکتریکی 134 اسب بخاری (100 کیلووات) نصب شده در جلو، ساخته شده در همان کارخانه ای که برای رنو 5 اصلی موتور تولید می کرد، نیرو می گیرد.

کارخانه کلئون از اوایل دهه 1960 موتورهایی را برای خودروهای کامپکت رنو تولید می کرد، اکنون به طور کامل بازسازی شده و برای تولید موتورهای الکتریکی سازگار شده است. این کارخانه در حال حاضر موتور 160 کیلوواتی مورد استفاده در مگان E-Tech Electric را می سازد. این واحد 100 کیلووات و همچنین نسخه قوی تر، 200 کیلووات توسعه یافته همراه با Valeo را تولید خواهد کرد. گزارش شده است که این نسخه از فلزات کمیاب استفاده نمی کند.

به لطف پلت فرم به روز شده EV، باتری جدید NCM و موتورهای الکتریکی، رنو انتظار دارد که 5 تا 33 درصد ارزان تر از Zoe که به زودی بازنشسته می شود، قیمت مورد نظر را در حدود 21000 یورو تعیین کند.

رنو 5 برقی قرمز

این خودرو  تنها به عنوان یک خودروی الکتریکی در دسترس خواهد بود، به وضوح نشانه های طراحی خود را از رنو 5 اصلی گرفته است و از زبان طراحی کلاسیک به خوبی استفاده می کند. لوکا دی میو،  مدیرعامل رنو ، در زمینه احیای نمادها سابقه بسیار خوبی دارد.

دی میو تایید کرد که رنو حالت های نمادین Supercinq و 5 Turbo را به نمایش می‌گذارد البته با در نظر گرفتن ویژگی های مخصوص خودروهای الکتریکی.

جزئیات مربوط به رنو 5 همچنان در سراسر اینترنت منتشر می شود و طی هفته های آینده و زمانی که این شرکت در نمایشگاه پاریس به طور رسمی از این خودرو رونمایی کند اطلاعات کاملی در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعarenaev

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهارده − 11 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.