جیلی یکی از مالکین استون مارتین می شود

جیلی یکی از مالکین استون مارتین

هلدینگ چینی جیلی 7.6 درصد از سهام شرکت بریتانیایی استون مارتین را خریداری کرده است. مبلغ معامله مشخص نیست، اما با قضاوت بر اساس ارزش فعلی سهام، می تواند حدود 66.3 میلیون پوند (73.8 میلیون دلار) باشد.

قابل ذکر است که جیلی در تلاش دوم خود موفق به انجام این معامله شد.چینی ها در سال 2020 می خواستند سهام شرکت انگلیسی را خریداری کنند، اما استون مارتین  پیشنهاد آنها را رد کرد.

خرید سهام استون مارتین قبلا در وب سایت رسمی جیلی تایید شده است. هلدینگ چینی در بیانیه ای اعلام کرد که جیلی می تواند در موفقیت آینده آستون مارتین سهیم باشد.

چینی‌ها هنوز هدف از سرمایه گذاری در  استون مارتین را فاش نکرده‌اند، اما بدیهی است که خرید سهام، باعث دسترسی به فناوری‌ها و پیشرفت‌هایی می شود که بعداً می‌تواند برای برند لوتوس، یکی دیگر از شرکت‌های انگلیسی که جیلی در آن سرمایه گذاری کرده است مفید باشد.

پیش از این، جیلی 10 درصد از سهام مرسدس بنز گروه AG و 34 درصد از سهام بخش کره ای رنو SA را خریداری کرد. علاوه بر این، هلدینگ چینی مالک برندهای Geely Auto، Volvo، Lynk & Co، Geometry و Zeekr، London Electric Vehicle Company، یک تولیدکننده تاکسی برقی و ون در لندن، و Terrafugia، توسعه دهنده خودروهای پرنده است.

برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعgadgettendency

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 + 7 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.