توقف به‌روزرسانی‌های اندروید برای اولین مدل گلکسی فولد سامسونگ

توقف به‌روزرسانی‌های اندروید برای اولین گوشی گلکسی فولد

سامسونگ یکی از اولین برندهایی بود که مدل گوشی هوشمند تاشو را در بازار عرضه کرد. همین سه سال پیش اولین گوشی گلکسی فولد معرفی شد و حالا به نظر می رسد این دستگاه از نظر آپدیت اندروید به پایان عمر خود رسیده است.

برای کسانی که نمی دانند، گلکسی فولد قبل از عرضه نهایی خود با تاخیرهای زیادی روبرو شد و با اندروید 9 پای  در سال 2019 عرضه شد. اما از آن زمان، غول فناوری کره جنوبی به روز رسانی های مختلفی را ارائه کرده است و اولین دستگاه تاشو این شرکت اکنون با اندروید 12 در حال اجرا است.  اما به نظر می رسد که این پایان راه است زیرا سامسونگ به روز رسانی سیستم عامل اصلی را برای گلکسی فولد ارائه نخواهد کرد. این بدان معنی است که دستگاه به روز رسانی One UI 5.0 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 را دریافت نخواهد کرد.

به عبارت دیگر،  این تنها گوشی هوشمند تاشوی این شرکت است که پس از اندروید 12 هیچ به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند. سامسونگ معمولاً سه سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را با یک سال دیگر وصله‌های امنیتی ارائه می‌دهد. اما از آنجایی که گلکسی فولد به پایان چرخه به‌روزرسانی سه ساله خود رسیده است، دیگر واجد شرایط به‌روزرسانی‌های عمده نخواهد بود. در همین حال، مدل‌های گوشی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ سال‌های 2021 و 2022 همچنان واجد شرایط به‌روزرسانی اندروید 14 در سال آینده خواهند بود.

به خاطر داشته باشید که این لزوماً به معنای پایان تمام به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری این دستگاه نیست. هنوز حداقل یک سال برای به روز رسانی ها و وصله های امنیتی باقی مانده است. با توجه به عرضه اندروید 13 به تازگی، اندروید 12 به هیچ وجه قدیمی به حساب نمی آید، بنابراین کاربران فعلی گلکسی فولد نباید نگران قدیمی شدن ناگهانی گوشی تاشو خود باشند.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgizmochina

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.