تسلا بار دیگر در رتبه دوم بازار جهانی خودروهای برقی قرار گرفت

تسلا مدل Y

سهم بازار خودروهای برقی همچنان در حال افزایش است، طبق آخرین تحقیقات، فروش جهانی خودروهای برقی در  سه ماهه سوم سال 2022  71 درصد رشد داشته است. با این حال، رقابت هر روز شدیدتر می شود. در واقع، رقابت به قدری شدید است که حتی ایلان ماسک، مخترع خودروهای الکتریکی مدرن،  با تسلا در رتبه دوم قرار دارد.

BYD فاصله خود را با تسلا در سه ماهه سوم 2022 افزایش داد و خود را پیشتاز بازار جهانی خودروهای برقی کرد

بر اساس آخرین تحقیقات Counterpoint’s Global Passenger Vehicle Vehicle Sales Tracker، فروش جهانی خودروهای الکتریکی (EV) در سه ماهه سوم 2022 نسبت به سال قبل 71 درصد رشد داشته است. چین همچنان پیشتاز بازار در فروش خودروهای برقی است و پس از آن اروپا و ایالات متحده قرار دارند. فروش خودروهای برقی این کشور بیش از 100 درصد افزایش یافت و از 0.88 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2021 به بیش از 1.7 میلیون دستگاه رسید.

درصد فروش خودروهای برقی در سه ماهه سوم سال 2022

BYD Auto به پیشتازی بازار جهانی خودروهای برقی در طول سه ماهه ادامه داد. این خودروساز چینی همچنین موفق شد فاصله خود را با تسلا که در رتبه دوم قرار دارد افزایش دهد. وقتی به اعداد و ارقام نگاه می کنیم، می بینیم که BYD Auto با ارسال بیش از 537000 دستگاه EV که 197 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است، همچنان پیشتاز بازار جهانی باقی مانده است. سه مدل برتر آن  “BYD Song، BYD Qin و BYD Han”  در طول سه ماه در بیش از 56٪ از فروش شرکت سهیم بودند.

فروش جهانی تسلا در سه ماهه سوم 2022 با 43 درصد رشد در سال به بیش از 343000 دستگاه رسید. این شرکت در این سه ماهه شاهد افزایش تقاضا برای خودروهای خود در اروپا بود.

پس از آن یکی دیگر از برندهای چینی، Wuling، با رشد 31 درصدی نسبت به سال گذشته، رتبه سوم را در بازار جهانی خودروهای برقی به خود اختصاص داد. فروش خودروهای برقی فولکس واگن، غول خودروسازی آلمان، 28 درصد در سال افزایش یافت تا  افت سه ماهه دوم خود را جبران کند. سری ID.4، ID.3 و ID.6 پرفروش ترین مدل های فولکس واگن در طول سه ماهه بودند. این شرکت با رشد فروش 79 درصدی سالانه و 35 درصدی  سه ماهه ، نتایج چشمگیری را در چین نشان داد. اگرچه فروش این برند در اروپا و ایالات متحده به طور متوالی بهبود یافت، هیچ یک از این دو منطقه رشد سالانه را ثبت نکردند.

10 مدل برتر جهانی EV

10 مدل برتر EV بیش از 35 درصد از فروش جهانی خودروهای برقی را در سه ماهه سوم 2022 به خود اختصاص دادند. مدل Y تسلا همچنان پرفروش ترین مدل EV باقی ماند. شش مدل از 10 مدل پرفروش EV متعلق به BYD Auto بودند. بقیه لیست به شرح زیر است:

رتبه بندی فروش خودروهای برقی در سه ماهه سوم سال 2022

برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعgizmochina

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.