بایدو خودروی خودران خود را رونمایی کرد

خودروی خودران بایدو

مجله تکنولوژی تکنوتیس-بایدو یک  شرکت چینی است که واحد رانندگی خودران آپولو را در سال 2017 تاسیس کرد این شرکت  تلاش می کند  استفاده از خودروهای خودران را به واقعیت تبدیل کند.بایدو خودرو خودران خود را معرفی کرد و این شرکت می خواهد سال آینده میلادی از این خودرو در سرویس روبوتاکسی خود در چین استفاده کند.هزینه به ازای هر دستگاه به 250 هزار ین معادل 37 هزار و 31 دلار کاهش پیدا خواهد کرد و این مبلغ نسبت هزینه 480 هزار یوان برای نسل قبلی کاهش قابل توجهی است.

مدیرعامل بایدو رابین لی گفت : این کاهش هزینه زیاد این توانایی را به ما می دهد تا از دهها هزار خودروی خودران در تمام چین استفاده کنیم . ما به سمت آینده ای حرکت می کنیم که با استفاده از روبوتاکسی هزینه کرایه نصف هزینه فعلی خواهد شد.

خودروی طراحی شده جدید به دخالت انسان نیازی ندارد و دارای هشت لیدار و 12 دوربین است.لیدار سیستم شناسایی مشابه رادار است که به جای امواج رادیویی ، از نور لیزر پالسی استفاده می کند.

البته شرکت بایدو نام تولید کننده مدل جدید را فاش نکرده است.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در کنفرانسی که با سرمایه گذاران در ماه آوریل داشت بیان کرده بود این شرکت می خواهد تولید انبوه روبوتاکسی  خود بدون فرمان یا پدال را در سال 2024 شروع کند و پیش بینی کرده بود کرایه تاکسی نصف بلیت اتوبوس خواهد بود.

شرکت وایمو آلفابت  هم سال میلادی گذشته یک روبوتاکسی بدون فرمان رونمایی کرد و طبق اعلام خود خودروهای کاملا خودران را در سال های آینده در آمریکا عرضه خواهد کرد .

با این حال شرکت های فناوری و خودروسازان جهان همچنان منتظر  موافقت رگولاتورها برای استفاده از چنین خودروهایی در دنیای واقعی هستند.

نایب رئیس بایدو گفته بود این خوردوی خودران بدون فرمان به محض اینکه مورد تایید مقامات چینی قرار بگیرد وارد جاده ها خواهد شد و طبق گفته وی توانمندی هدایت خودروی خودران جدید بایدو مانند راننده ماهری است که تجربه 20 سال رانندگی را دارد.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

10 + 11 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.