اپل آیپد پرو 2022 را با تراشه M2 معرفی کرد

آیپد پرو با تراشه M2

اپل نسل بعدی سری آیپد پرو خود را معرفی کرد که اکنون با تراشه M2 عرضه می شود. طراحی خارجی آن نسبت به نسل قبلی تغییری نکرده است و همچنان در نمایشگرهای 11 و 12 اینچی عرضه می شود.

به لطف تراشه M2، آیپد پرو جدید اکنون دارای یک پردازنده مرکزی 8 هسته ای(cpu) و یک پردازنده گرافیک 8  هسته ای (GPU) است. اپل ادعا می کند که تراشه جدید عملکرد آیپد پرو را  15 درصد افزایش می دهد و نسبت به نسل قبلی خود تا 35 درصد گرافیک سریع تری دارد. تراشه M2 همچنین 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه را به ارمغان می آورد. همچنین اولین نسلی است که از WiFi 6E پشتیبانی می کند.

آیپد پرو 2022 دارای ویژگی جدیدی به نام قلم شناور است که در آن می‌تواند تا 12 میلی‌متر بالای صفحه نمایش را تشخیص دهد. برای مثال این ویژگی به برنامه‌هایی مانند Scribble اجازه می‌دهد تا زمانی که قلم به صفحه نزدیک می‌شود، فیلدهای متنی را به‌طور خودکار بزرگتر کند. اپل می گوید که برنامه های دیگر نیز می توانند از این ویژگی استفاده کنند.

iPadOS 16  با کمک Stage Manager به‌طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌ها را سازماندهی می‌کند تا انجام مولتی تسکینگ را در آیپد پرو جدید آسان کند. Stage Manager همچنین از نمایشگرهای خارجی با وضوح حداکثر 6K و با حداکثر چهار برنامه در iPad و چهار برنامه در صفحه نمایش خارجی پشتیبانی می کند.

آی‌پد پرو جدید از امروز برای سفارش در دسترس است و از چهارشنبه، 26 اکتبر در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

توسطneowin

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

یک − یک =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.