بر اساس داده های منتشر شده توسط گروه فولکس واگن، این شرکت در ژانویه 2024 698200 دستگاه خودرو در سراسر جهان تحویل داد که 13.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
فولکس واگن گفت که این دستاورد عمدتاً به دلیل رشد سریع بزرگترین بازار این شرکت، چین است، که همچنین سریعترین منطقه رشد فولکس واگن در ژانویه بود. 290900 دستگاه خودرو در کشور تحویل داده شد که 43.3 درصد افزایش داشت. در همان زمان، وسایل نقلیه الکتریکی تنها 17.7 هزار دستگاه را به خود اختصاص دادند.
تحویل فولکس واگن به خاورمیانه و آفریقا نیز 13.7 درصد افزایش یافته است. در مقایسه، فروش در بقیه مناطق آسیا و اقیانوسیه 16.3 درصد کاهش یافت، در حالی که فروش در آمریکای شمالی به 66300 دستگاه رسید.
فروش برند پرچمدار فولکس واگن در این ماه 18 درصد افزایش یافت و به 382900 دستگاه رسید. علاوه بر این، فروش سایر برندها مانند آئودی نیز افزایش یافت و برند لوکس بنتلی به تنهایی شاهد کاهش 36.9 درصدی فروش بود.
سال گذشته، فولکس واگن 3.236 میلیون دستگاه خودرو به بازارهای اصلی چین و هنگ کنگ تحویل داد که 1.6 درصد نسبت به سال 2022 افزایش داشت. برند آئودی با مجموع 729000 خودرو، 13.5 درصد نسبت به سال 2022، بهترین عملکرد را داشت. 3 با بیش از 75700 دستگاه در سال گذشته به یکی از پرفروش ترین مدل های الکتریکی در بازار چین تبدیل شده است، در حالی که مدل های ID.4 بیش از 61700 دستگاه تحویل داده اند.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.