کانسپت خیره‌کننده تویوتا کرولا، تعریف دوباره‌ای از سدان ارائه می‌دهد

کانسپت تویوتا کرولا

کرولا از زمان معرفی در سال 1966 در اشکال مختلفی عرضه شده است؛ از هاچ‌بک و سدان گرفته تا استیشن و کوپه. در برخی بازارها حتی به‌صورت مینی‌ون کوچک و مدل‌های سه و پنج‌ در نیز عرضه شده است. آزادی تویوتا در استفاده از این نام برای طیف گسترده‌ای از بدنه‌ها، به موفقیت چشمگیر آن کمک کرده است؛ به‌طوری که مجموع فروش جهانی کرولا از 55 میلیون دستگاه فراتر رفته و آن را به پرفروش‌ترین خودروی تاریخ تبدیل کرده است.

اکنون و در نسل سیزدهم، کرولا در آستانه یک تحول اساسی قرار دارد. این مدل فعلاً در قالب یک خودروی مفهومی معرفی شده که با رینگ‌های 21 اینچی با طراحی Y‌شکل، تصویری واضح از آینده این نام نمادین ارائه می‌دهد. با الهام از تاریخچه متنوع بدنه کرولا، تویوتا قصد دارد این خودرو را با انواع قوای محرکه عرضه کند؛ از مدل تمام برقی گرفته تا نسخه‌های هیبریدی کامل و هیبریدی شارژی.

کانسپت تویوتا کرولا

همچنین نسخه‌ای با موتور درون‌سوز خالص نیز در دست توسعه است و تویوتا احتمال عرضه مدلی با سوخت کربن‌خنثی را رد نکرده است. هرچند جزئیات فنی هنوز محدودند، اما این خودروساز بزرگ جهان تأیید کرده که در حال توسعه خانواده جدیدی از موتورهای 1.5 و 2.0 لیتری است که از موتورهای فعلی کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر خواهند بود. با توجه به اهمیت کرولا، احتمالاً این نسل جدید موتور‌ها برای اولین بار در آن به کار گرفته خواهند شد.

کانسپت تویوتا کرولا

این کانسپت که امروز در نمایشگاه تحرک 2025 ژاپن در توکیو رونمایی شد، جهشی چشمگیر در طراحی به نمایش می‌گذارد. در واقع اگر نوشته “Corolla” روی قسمت عقب نبود، تشخیص آن دشوار بود. فرم آشنای بدنه جای خود را به طراحی زاویه‌دار و مدرن با اسپویلر یکپارچه در صندوق و نوارهای نوری در جلو و عقب داده است.

خط مورب بدنه که به سمت آینه‌های جانبی پایین می‌آید و پنجره‌های بدون فریم، ظاهری لوکس به خودرو بخشیده‌اند. نکته جالب دیگر وجود سه درپوش سوخت است: دو عدد در گلگیرهای جلو و یکی در عقب، که احتمالاً به یک ساختار هیبریدی قابل شارژ با موتور کوچک زیر کاپوت اشاره دارد.

کانسپت تویوتا کرولا

کابین داخلی نیز جهشی جسورانه نسبت به مدل فعلی (معرفی‌شده در سال 2018) نشان می‌دهد. دکمه‌های فیزیکی جای خود را به کلیدهای لمسی داده‌اند که اطراف صفحه‌نمایش دیجیتال پشت فرمان قرار گرفته‌اند. دسته‌دنده به شکل یک خودرو کوچک طراحی شده و روی کنسول شناور کنار راننده قرار دارد که یادآور طراحی مینی‌ون‌هاست تا سدان‌ها.

به‌طور معمول، خودروهای مفهومی برای جلب توجه طراحی می‌شوند، اما وقتی خودروسازی از نام یک مدل تولیدی واقعی برای آن استفاده می‌کند، نشانه‌ای از مسیر آینده است. احتمالاً نسل بعدی کرولا تا این حد آینده‌نگرانه نخواهد بود، اما به‌وضوح مشخص است که تویوتا قصد دارد زبان طراحی خود را بیش از هر زمان دیگری جسورانه‌تر کند. این رویکرد ریسکی است برای خودرویی که همیشه طراحی محافظه‌کارانه داشته است.

کانسپت تویوتا کرولا

با توجه به اینکه نسل فعلی کرولا اکنون هفت‌ ساله شده، احتمال می‌رود جایگزین آن تا اواخر سال آینده یا در سال 2027 معرفی شود.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعmotor1

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × 1 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.