موزیلا، نامی که بسیاری از ما برای مرورگر فایرفاکس می شناسیم، در حال تغییر است. آنها با 60 نفر در تیم خود خداحافظی می کنند که حدود 5 درصد از کارکنان آنها هستند. این تغییر بیشتر بر روی کسانی که روی تولید محصولات خود کار می کنند تأثیر می گذارد. این شرکت به دنبال این است که انرژی و منابع بیشتری را برای پروژههای خاص، مانند بهتر کردن فایرفاکس روی تلفنهای همراه و کاوش در دنیای هوش مصنوعی (AI) بگذارد.
این مورد یکی از بسیار اخراجهای فنی است که بر سناریوی مشاغل جهانی تأثیر گذاشته است
در دنیایی که شرکتهای فناوری اغلب مجبورند بادبانهای خود را تنظیم کنند تا به حرکت رو به جلو ادامه دهند، تصمیم موزیلا برای کنار گذاشتن برخی از تیمهایش نشاندهنده یک برنامه بزرگتر است. آنها تصمیم میگیرند در زمینههایی که معتقدند به رشدشان کمک میکند و تأثیر بیشتری در صحنه فناوری بگذارند، سرمایهگذاری بیشتری انجام دهند.
این روزها هوش مصنوعی توجه زیادی را به خود جلب کرده است و موزیلا نمیخواهد از آن عقب بماند. آنها به ویژه پس از خرید شرکتی به نام Fakespot، فرصت بزرگی برای هوشمندتر کردن فایرفاکس با هوش مصنوعی می بینند. این حرکت نشان میدهد که موزیلا در مورد تبدیل اینترنت به مکانی بهتر جدی است، جایی که راحتتر میتوان آنچه را که به دنبالش هستید، بدون مواجهه با موارد جعلی پیدا کرد.
موزیلا همچنین در حال مرتب کردن طیف پروژه های خود است. در حالی که برخی مانند ابزار حفظ حریم خصوصی کمتر مورد توجه قرار می گیرند، برخی دیگر به طور کامل خاموش می شوند. این به موزیلا اجازه میدهد تا روی فایرفاکس موبایل و هوش مصنوعی تمرکز بیشتری داشته باشد – حوزههایی که واقعاً در مورد آنها هیجانزده هستند.
مدیر عامل جدید این شرکت به نام لورا چمبرز است که قبلاً در Airbnb، PayPal و eBay کار می کرد. با هدایت او، موزیلا امیدوار است محصولاتی را ارائه دهد که نه تنها در بازار عملکرد خوبی داشته باشند، بلکه به ماموریت خود برای تبدیل اینترنت به مکانی بهتر برای همه پایبند باشند.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.