میتسوبیشی هنوز به بازگشت «اِوو» امیدوار است: «ما هنوز رؤیا داریم»

میتسوبیشی

پدر معنوی سیستم کنترل تمام‌چرخ پیشرفته میتسوبیشی (Super All-Wheel Control) هنوز به احیای مدل افسانه‌ای Lancer Evolution امید دارد. آخرین نسخه از این خودرو، یعنی Evo X، در سال ۲۰۱۶ از بازار آمریکا خداحافظی کرد و از آن زمان تقریباً یک دهه گذشته است؛ مدتی که میتسوبیشی درباره جانشین احتمالی آن سکوت کرده بود — تا امروز.

در نمایشگاه خودروی ژاپن (Japan Mobility Show) مصاحبه‌ای جدید انجام شد که نشان می‌دهد مدیران میتسوبیشی درِ بازگشت «اِوو» را به‌طور کامل نبسته‌اند. کائورو ساواسه، مهندس ارشد و یکی از اعضای باسابقه شرکت که بسیاری او را «پدر سیستم Super All-Wheel Control» می‌دانند، در گفت‌وگویی با وب‌سایت استرالیایی Drive اظهار کرد که شرکت هنوز «رؤیای ساخت یک Lancer Evolution جدید» را در سر دارد.

هرچند ساواسه به‌طور رسمی تأیید نکرد که نسل جدید اِوو در دست توسعه است، اما اظهارات او نشان می‌دهد ایده بازگشت این مدل هنوز در میان مهندسان میتسوبیشی زنده است. او از طریق مترجم توضیح داد که اگر چنین پروژه‌ای آغاز شود، باید با فناوری‌های پیشرانه مدرن همراه باشد. به گفته او، هر نسل آینده از Evo باید «شکل‌هایی از برقی‌سازی» را در خود داشته باشد — از سیستم هیبرید معمولی گرفته تا پیشرانه تمام‌برقی.

با این حال، با توجه به مفاهیمی که میتسوبیشی در سال‌های اخیر معرفی کرده، بعید است نسل جدید Evo کاملاً برقی باشد. در نمایشگاه توکیو، این خودروساز از کانسپت Elevance SUV رونمایی کرد که از یک سیستم پلاگین‌هیبرید پیشرفته بهره می‌برد، نه از پیشرانه تمام‌برقی.

میتسوبیشی همچنین برند اسپرت خود Ralliart را دوباره فعال کرده و آن را در مدل‌هایی مانند Outlander به کار برده است. این تمرکز تازه بر عملکرد می‌تواند نشانه‌ای امیدوارکننده برای طرفداران قدیمی میتسوبیشی باشد.

در حال حاضر باید منتظر ماند و دید آیا نام افسانه‌ای «اِوو» پس از سال‌ها غیبت دوباره به جاده بازمی‌گردد یا نه. امیدواریم که این رؤیا روزی به واقعیت تبدیل شود.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعmotor1

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هشت + 15 =