مرسدس ای‌ام‌جی C63 احتمالاً دوباره موتور بزرگ‌تر دریافت می‌کند

اما موتور V8 بازنخواهد گشت

مرسدس

پس از آن‌که مرسدس تصمیم بحث‌برانگیز خود را برای عرضه‌ی C63 چهار سیلندر عملی کرد، واکنش‌های بسیاری شکل گرفت. اگرچه آمار رسمی فروش منتشر نشد، اما تخفیف‌های سنگین نشان دادند که AMG برای قانع کردن خریداران نسبت به ارزش موتور هیبریدی ۲ لیتری چهار سیلندر با مشکل مواجه بوده است. حتی مقامات ارشد نیز اذعان کرده‌اند که شرکت پس از حذف موتور V8 «بخشی از مشتریان خود را از دست داده است». حالا نشان سه‌پر در تلاش است تا این وضعیت را جبران کند، هرچند نه با بازگشت V8.

ماتیاس گیزن، عضو هیئت‌مدیره و مسئول بازاریابی و فروش، در گفت‌وگو با Auto Express اشاره کرده که احتمال دارد C63 دوباره به موتور بزرگ‌تر مجهز شود. با این حال نباید انتظار بازگشت V8 را داشت. یک موتور هشت سیلندر جدید در آفالترباخ در حال توسعه است، اما مرسدس اعلام کرده پرچمدار کلاس C آن را دریافت نخواهد کرد. گزینه‌ی بعدی؟ احتمال اضافه شدن یک موتور شش سیلندر خطی برای این سدان پرفورمنس.

او گفته است: «در آینده در برخی مدل‌هایی که موتور چهار سیلندر داشتند، شاهد عرضه نسخه شش سیلندر خواهیم بود. ممکن است هیبریدی باشد یا یک موتور احتراقی خالص. زمانی که آماده باشیم، اعلام خواهیم کرد.»

این نخستین بار نیست که خبر یک موتور شش سیلندر برای C63 مطرح می‌شود. چند ماه پیش وب‌سایت Mercedes-Benz Passion Blog گزارش داد که AMG احتمالاً از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی با سیستم هیبرید ملایم و کد M256M استفاده خواهد کرد. این موتور هم‌اکنون در مدل‌هایی چون CLE53 و حتی آستون مارتین DBX به کار می‌رود.

گزارش آلمانی همچنین احتمال داد که داغ‌ترین نسخه کلاس C دیگر با نام C63 عرضه نشود و شاید به C53 تغییر یابد. از سوی دیگر، Autocar پیشنهاد داده بود که AMG ممکن است همچنان نام C63 را حفظ کند اما با نسخه‌ای شش سیلندر و سیستم پلاگین هیبرید. هنوز مشخص نیست کدام سناریو درست خواهد بود، اما با توجه به شایعات و اظهارات رسمی مرسدس، احتمال جایگزینی موتور چهار سیلندر با شش سیلندر خطی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. انتظار می‌رود برای رعایت قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی، نوعی از سیستم برقی نیز در کنار موتور استفاده شود.

amg

این تغییر ممکن است به‌زودی و از سال آینده آغاز شود. مرسدس قرار است در سال ۲۰۲۶ یک فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای برای کلاس C ارائه کند که می‌تواند همزمان با معرفی نسخه پرچمدار جدید باشد. هنوز مشخص نیست این مدل C63 نام خواهد گرفت یا C53، اما مرسدس-ای‌ام‌جی قصد ندارد این بخش از بازار را رها کند. مدل GLC 63 نیز احتمالاً در سال ۲۰۲۷ همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

اگر تغییر نام رخ دهد، منطقی است که قیمت اولیه نیز کاهش پیدا کند. در آمریکا، جایی که C63 فقط به‌صورت سدان عرضه می‌شود، قیمت پایه آن ۸۷,۲۰۰ دلار است که تنها ۱,۶۷۵ دلار کمتر از ب‌ام‌و M3 کامپتیشن xDrive است.

در همین حال، رقیب باواریایی یعنی ب‌ام‌و تأیید کرده نسل بعدی M3 همچنان با موتور شش سیلندر خطی عرضه خواهد شد و در سال ۲۰۲۸ معرفی می‌شود، حدود یک سال پس از نسخه برقی M3. آئودی اسپرت نیز در حال آماده‌سازی مدل جدید RS5 آوانت به‌عنوان جایگزین RS4 است که آن هم با موتور شش سیلندر هیبریدی عرضه خواهد شد.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × 4 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.