روزهای کیا به عنوان یک برند مقرون به صرفه به پایان رسیده است زیرا قیمت ها همراه با فروش سر به فلک کشیده است. مدیرعامل کیا آمریکا میگوید این خودروساز طی پنج سال گذشته متحول شده است و اکنون خریداران ثروتمند بیشتری را نسبت به گذشته جذب میکند که نتیجه آن افزایش میانگین 60 درصدی قیمت است.
در طی مصاحبه اخیر با Auto News، شان یون گفت که این شرکت از زمان معرفی Telluride در مارس 2019، اولین مدل جدید عرضه شده به عنوان بخشی از استراتژی بلند مدت بازنگری شده این برند، راه طولانی را پیموده است. شان یون دیگر کیا را یک برند اقتصادی نمی داند.
از نظر خردهفروشی از سال 2018، ما 31 درصد رشد داشتهایم و میانگین قیمت معاملات ما 60 درصد افزایش یافته است. جهش بزرگی در پنج سال گذشته.» «ما خریداران بسیار مرفهتری را میبینیم و با خریداران Gen Y و Gen Z خوب عمل میکنیم. این به نوعی تضمینی برای آینده روشن ما است، زیرا قبلاً قدرت خرید متعلق به نسل X بود، اما اکنون وزن بیشتری به نسل های Y و Z منتقل شده است.
شاسی بلندها و کراس اوورهای این برند در حال حاضر 80 درصد تقاضا را تشکیل می دهند، اما یون گفت کیا هنوز پتانسیل فروش مدل هایی مانند اسپورتیج، سلتوس و تلوراید را درک نکرده است. در صورت افزایش فروش این مدل ها، سهم بازار کیا نیز افزایش می یابد.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.