بازار خودروهای برقی چین به نقطه اوج خود رسیده و فروش خودروهای الکتریکی از خودروهای ICE پیشی گرفته است

خودروهای برقی

بازار خودروی چین در ژوئیه 2024 شاهد یک نقطه عطف قابل توجه بود. برای اولین بار، خودروهای الکتریکی و هیبریدی های پلاگین با یکدیگر ترکیب شدند و فروش بیشتری نسبت به همتایان بنزینی خود داشتند. این موقعیت مهم به وضوح سرعت سریع پذیرش EV در بزرگترین بازار خودروی جهان را نشان می‌دهد که توسط ترکیبی از مشوق‌های دولتی و صنعت رو به رشد خودروهای برقی داخلی تقویت شده است.

داده های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) نشان می دهد که فروش خودروهای انرژی جدید (NEVs) که هم خودروهای برقی و هم PHEV را در بر می گیرد، در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد افزایش یافته و سهم 50.7 درصدی را به خود اختصاص داده است. از کل فروش خودرو فروش خودروهای برقی خالص در ماه جولای 14.4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سه سال پیش NEV ها تنها 7 درصد از کل فروش خودرو در چین را تشکیل می دادند. تعهد استوار این کشور به سرمایه گذاری در زنجیره های تامین خودروهای برقی، صنعت داخلی را به ارتفاعات جدیدی رسانده است و بسیاری از برندهای معتبر خارجی را در تلاش برای همگام شدن با آن قرار داده است. این به شدت با وضعیت ایالات متحده در تضاد است، جایی که سهم مجموع فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سه ماهه اول سال جاری به 18 درصد کاهش یافت.

بازار خودروهای برقی

در اواخر جولای، چین مشوق‌های نقدی برای خرید خودروهای برقی را دو برابر کرد و به 20000 یوان سخاوتمندانه (2595 یورو) برای هر خودرو رساند و آنها را تا آوریل که برای اولین بار اعلام شد به ماسبق تبدیل کرد. NEVها از مالیات فروش تا سقف 30000 یوان (3890 یورو) در سال‌های 2024 و 2025 معاف هستند. یک طرح اسقاط دولتی این معامله را شیرین‌تر می‌کند و به مصرف‌کنندگان 20000 یوان (2370 یورو) برای جایگزینی دستگاه‌های گازسوز خود با NEVs پیشنهاد می‌دهد.

دولت های محلی نیز به انتقال EV می پیوندند. به عنوان مثال، پکن اخیراً گسترش قابل توجهی از سهمیه مجوز NEV خود را اعلام کرده است که اولین کاهش محدودیت ها از زمان معرفی سیستم سهمیه در سال 2011 است. انتظار می رود در ماه های آینده فروش NEV را بیشتر افزایش دهد.

در حالی که فروش کلی خودروهای داخلی در چین در ماه جولای کاهش جزئی 3.1 درصدی را تجربه کرد و برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت، افزایش فروش NEV بارقه‌ای از امید را برای بازار فراهم می‌کند. برندهایی مانند BYD و Li Auto حتی رکوردهای فروش ماهانه جدیدی را در ماه ژوئیه به ثبت رساندند که به دلیل تقاضای شدید برای NEV ها تقویت شد.

صادرات خودروهای خارج از کشور چین در ماه جولای شاهد افزایش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود، البته کمی کمتر از جهش 28 درصدی در ژوئن، زیرا خودروهای برقی ساخت چین برای تعرفه های موقت اتحادیه اروپا آماده می شوند. ارقام فروش جولای نقطه عطفی برای چشم انداز خودرو چین است. با توجه به اینکه خودروهای برقی و PHEV اکنون نیمی از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داده اند، واضح است که تمایل این کشور به سمت  تحرک الکتریکی در حال افزایش است.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعarenaev

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

18 − هفده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.