آئودی با طرح هایی برای یک ابرخودروی الکتریکی R8 به بازی بازگشته است که نشان دهنده تعهد این شرکت به خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا (EVs) است. الیور هافمن، که توسعه فنی آئودی را رهبری می کند، اخیراً به نسل سوم R8 اشاره کرد که بر اساس پلتفرم سیستم های مقیاس پذیر (SSP) آینده گروه فولکس واگن ساخته شده است.
آئودی تا سال 2026 به سمت یک پلتفرم تمام الکتریکی حرکت می کند
چرا این مهم است؟ هدف آئودی این است که تولید مدلهای موتور احتراقی را تا سال 2025 متوقف کند و از سال 2026 تمام الکتریکی شود. پلتفرم SSP برای این امر بسیار مهم است و انتظار میرود 80 درصد از خودروهای برقی آینده گروه فولکس واگن را پشتیبانی کند. در حالی که جزئیات دقیق کم است، هافمن تأیید کرد که کار روی R8 جدید از قبل آغاز شده است.
اما قبل از اینکه R8 وارد جاده شود، آئودی اولویت های دیگری دارد. این شرکت برای اولین بار Q6 E-Tron را در سال 2024 عرضه خواهد کرد که بر اساس معماری مشترک با پورشه به نام Premium Platform Electric (PPE) توسعه یافته است.
پورشه، برادر آئودی زیر چتر فولکسواگن، همچنین در حال توسعه یک خودروی برقی با عملکرد بالا با کد K1 است. این SUV الکتریکی برای اواخر این دهه در نظر گرفته شده است و هدف آن بازتعریف عملکرد و لوکس بودن داخل است. کانسپت Mission X پورشه همچنین سوپراسپرت برقی آینده را به تصویر می کشد.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.