اپل می تواند در سه ماهه چهارم 2022 سامسونگ را در بازار جهانی گوشی های هوشمند پشت سر بگذارد

سهم بازار فروش گوشی های هوشمند

بازار جهانی گوشی های هوشمند به دلیل کاهش تقاضا به دنبال رکود اقتصادی و رسیدن تورم به بالاترین حد در بسیاری از کشورها، اعداد خوشحال کننده ای را به خود نمی بیند. در این میان، یک گزارش تحقیقاتی توسط شرکت تحقیقات بازار TrendForce اشاره می‌کند که اپل در حال پشت سر گذاشتن غول کره جنوبی یعنی سامسونگ از نظر سهم بازار در سه ماهه چهارم 2022 است.

طبق گزارش TrendForce، سهم بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 2022 به 289 میلیون دستگاه رسیده است. این میزان نسبت به سه ماهه قبل 0.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است. اپل شاهد رشد فوق العاده ای خواهد بود و انتظار می رود سهم بازار آن از 17.6 درصد در سه ماهه سوم 2022 به 24.6 درصد در سه ماهه چهارم افزایش یابد. این به اپل کمک می کند تا از سامسونگ پیشی بگیرد و در سه ماهه چهارم 2022 به رهبر بازار جهانی گوشی های هوشمند تبدیل شود.

سامسونگ در مقایسه با سه ماهه قبل تنها 3.9 درصد افزایش فروش داشته است و تعداد گوشی ها به 64.2 میلیون دستگاه رسیده است. BusinessKorea خاطرنشان می کند که ادامه فشار موجودی، تقاضای کم و کمبود نیمه هادی ها باعث کاهش بیشتر محموله های سامسونگ در سه ماهه چهارم می شود و بر موقعیت آن در بازار جهانی گوشی های هوشمند تأثیر می گذارد.

از سوی دیگر، اپل 50.8 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم 2022 فروخته است و روند رشد خوبی را نشان می دهد. به لطف افزایش تقاضا برای سری آیفون 14، انتظار می رود سهم بازار در سه ماهه چهارم به رشد خود ادامه دهد. انتظار می‌رود که شرکت‌های سازنده چینی شیائومی، OPPO و ویوو که در حال حاضر در رتبه‌های 3 تا 5 قرار دارند، در سه ماهه چهارم 2022 سهم خود را از بازار از دست بدهند. TrendForce همچنین پیش‌بینی می‌کند که سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی در آینده با مشکلات قابل‌توجهی مواجه خواهند شد. همه اینها به دلیل کاهش تقاضا برای گوشی های هوشمند در بازار محلی چین و رشد آهسته اقتصادی در هند است.

سهم بازار فروش گوشی های هوشمند2022

برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعsammobile

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 + هفده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.