مرسدس موتورهای بی‌ام‌و را استفاده نخواهد کرد

بنز

مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری و عضو هیئت‌مدیره مرسدس‌بنز، شایعات مربوط به همکاری این برند با بی‌ام‌و برای استفاده از موتورهای مشترک را تکذیب کرد.

پس از گمانه‌زنی‌هایی درباره توافق احتمالی میان دو خودروساز آلمانی برای تأمین موتور، مرسدس‌بنز رسماً اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای استفاده از موتورهای خارجی، به‌ویژه از رقیبی مستقیم مانند بی‌ام‌و، ندارد.

شایعات که نخستین بار در ماه آگوست مطرح شدند، حاکی از آن بودند که مرسدس قصد دارد موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی بی‌ام‌و (B48) را در برخی مدل‌های آینده خود، به‌ویژه خودروهای کامپکت و نسخه‌های پلاگین هیبریدی کلاس C و E، به کار گیرد. هدف این همکاری کاهش هزینه‌های توسعه و انطباق با مقررات آلایندگی Euro 7 عنوان شده بود.

اما شفر در نمایشگاه IAA مونیخ این ادعاها را رد کرد. او تأکید کرد که پلتفرم FAME (خانواده موتورهای ماژولار) که حدود چهار سال پیش معرفی شده، همچنان پایه اصلی محصولات مرسدس خواهد بود. این پلتفرم شامل موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر است که با وجود حرکت صنعت به سمت برقی‌سازی، همچنان قابلیت‌های لازم برای آینده را دارند.

وی همچنین تأیید کرد که یک موتور جدید V8 با عملکرد بالا و سازگار با سختگیرانه‌ترین استانداردهای آلایندگی در حال تکمیل است و موتورهای V12 نیز همچنان بخشی از سبد محصولات مرسدس خواهند بود. شفر گفت: «ما همچنان V12 و V8 را عرضه خواهیم کرد. ما یک مجموعه کامل موتورهای حرارتی درون‌سازمانی و به‌روز داریم که آماده آینده هستند.»

برخی شایعات حتی از جایگزینی موتورهای کوچک‌تر مرسدس مانند موتور 1.5 لیتری توربو (توسعه‌یافته با همکاری جیلی در پروژه Horse) با موتور 2 لیتری بی‌ام‌و از سال 2027 خبر داده بودند، اما هیچ‌گاه تأیید رسمی از اشتوتگارت یا مونیخ منتشر نشد. اکنون با اظهارات شفر، روشن است که مرسدس قصد ندارد موتورهای درون‌سوز خود را به رقیب مستقیم واگذار کند.

این تکذیب در زمانی کلیدی منتشر می‌شود؛ هنگامی که مرسدس سرعت حرکت به سمت برقی‌سازی را افزایش داده اما موتورهای درون‌سوز را به‌طور کامل کنار نگذاشته است. نمونه بارز آن، معرفی GLC جدید است که هم در نسخه برقی و هم در نسخه بنزینی با قیمتی مشابه عرضه خواهد شد و نشان از تغییر توازن میان این دو فناوری دارد.

در نهایت، یک نکته مسلم است: هویت موتوری مرسدس همچنان صددرصد «ساخت اشتوتگارت» باقی خواهد ماند.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعmotor1

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × چهار =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.