بی‌ام‌و آزمایش باتری حالت‌جامد را در مدل i7 آغاز کرد

آزمایش باتری حالت‌جامد

بی‌ام‌و اعلام کرده که در یکی از خودروهای برقی لوکس خود یعنی BMW i7 در حال آزمایش نوعی باتری ویژه است. این باتری جدید از سلول‌های باتری تمام حالت‌جامد (ASSB) استفاده می‌کند که می‌تواند دیدگاه ما نسبت به خودروهای برقی را تغییر دهد. باتری‌های استفاده‌شده در این خودرو آزمایشی از شرکتی به نام Solid Power تأمین شده‌اند و وعده مزایای قابل توجهی را می‌دهند.

ایده اصلی این باتری‌های جدید این است که انرژی بیشتری را در فضای کمتری ذخیره می‌کنند. این بدان معناست که خودروهای برقی آینده می‌توانند با یک بار شارژ مسافت بیشتری را طی کنند بدون اینکه وزن خودرو افزایش یابد. «جان ون اسکاتر»، مدیرعامل شرکت Solid Power، ابراز افتخار کرده که همکاری آن‌ها با بی‌ام‌و منجر به اولین آزمایش واقعی این باتری‌ها در یک خودرو شده است.

«مارتین شوستر» مسئول توسعه سلول و ماژول‌های باتری در بی‌ام‌و گفته که خودروی آزمایشی i7 با باتری ASSB نمونه‌ای عالی از رویکرد انعطاف‌پذیر بی‌ام‌و نسبت به فناوری است. او افزود که بی‌ام‌و همواره در حال بهبود فناوری سلول باتری است و از همکاری با شرکای ارزشمندی مانند Solid Power می‌آموزد. توسعه مداوم فناوری‌های جدید باتری برای آینده خودروهای برقی اهمیت زیادی دارد.

سیستم باتری در خودروی آزمایشی BMW i7 ترکیبی از روش‌های قدیمی و نوین است. از یک سو از روش‌های اثبات‌شده بی‌ام‌و مانند استفاده از سلول‌های مستطیلی در قالب ماژول‌ها بهره می‌برد و از سوی دیگر از روش‌های جدید مونتاژ سلول‌های ASSB ساخت Solid Power استفاده می‌کند. در طول آزمایش‌ها، مهندسان به دقت بررسی خواهند کرد که این سلول‌ها هنگام شارژ و تخلیه چه‌طور منبسط می‌شوند، و همچنین نحوه کنترل فشار داخلی باتری و حفظ دمای مناسب آن را مطالعه خواهند کرد.

بی‌ام‌و و Solid Power از سال ۲۰۱۶ با یکدیگر همکاری دارند و در سال ۲۰۲۱ بی‌ام‌و در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. این همکاری در اواخر ۲۰۲۲ با توافق برای همکاری نزدیک‌تر، گسترده‌تر شد. بی‌ام‌و قصد دارد یک خط تولید ویژه برای سلول‌های نمونه حالت‌جامد در مرکز تخصصی تولید سلول باتری خود در پارسدورف راه‌اندازی کند و از دانش Solid Power بهره گیرد.

بی‌ام‌و طی سال‌های گذشته تخصص خود در فناوری سلول باتری را توسعه داده و در سال ۲۰۱۹ مرکز تخصصی سلول باتری خود را در مونیخ افتتاح کرده است. این مرکز تمام مراحل از تحقیق تا طراحی و تولید سلول باتری را پوشش می‌دهد. استراتژی بی‌ام‌و شامل همکاری با شبکه‌ای متشکل از حدود ۳۰۰ شریک شامل شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و دانشگاه‌هاست تا نوآوری‌های مرتبط با باتری را با سرعت بیشتری محقق کند.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

منبعbmwgroup
  • برچسب‌ها
  • BMW

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × 1 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.