طبق گزارش‌ها، شیائومی روی عینک‌های هوشمندی کار می‌کند که قرار است در سه ماهه دوم سال 2025 عرضه شود

طبق گزارش‌ها، شیائومی در حال آماده شدن برای ورود به بازار عینک‌های هوش مصنوعی است و با Goertek برای پوشیدنی آینده‌اش که انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال 2025 عرضه شود، شریک می‌شود. گمانه‌زنی‌ها بر این است که این محصول همزمان با جشنواره Mi Fan در ماه آوریل باشد.

به گفته منابع، لی جون، مدیر عامل شیائومی، هدف بلندپروازانه ای را برای این عینک تعیین کرده است و حجم محموله های مورد انتظار به حداقل 300000 دستگاه برسد. هدف از این عینک جدید هوش مصنوعی رقابت با مدل‌های Ray-Ban متا است که هم قابلیت‌های هوش مصنوعی و هم ویژگی‌های سخت‌افزاری پیشرفته را ادغام می‌کند.

عینک‌های هوشمند

ویژگی های کلیدی و موقعیت بازار

طبق گزارش “Intelligent Emergence”، عینک‌های هوشمند شیائومی دارای مجموعه‌ای از ماژول‌های مبتنی بر فناوری پیشرفته، از جمله ادغام هوش مصنوعی، اجزای هدفون صوتی و ماژول‌های دوربین خواهند بود که همگی برای رقابت مستقیم با سری عینک‌های پیشرفته متا طراحی شده‌اند. .

قابل ذکر است که دستگاه جدید احتمالاً تحت برند اصلی این شرکت قرار می گیرد و گامی مهم در توسعه شیائومی در صنعت فناوری پوشیدنی است.

شرکت‌های دیگری مانند OPPO، Vivo، Huawei، Tencent و ByteDance نیز در حال بررسی احتمالات در بازار عینک‌های هوش مصنوعی هستند، اگرچه منابع نشان می‌دهند که پروژه‌های آنها در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه باقی مانده است. بسیاری از کارشناسان صنعت انتظار دارند که این غول های فناوری دیگر نزدیک به اواخر سال 2025 شروع به عرضه عینک های هوش مصنوعی خود کنند.

چشم انداز رقابتی در عینک های هوش مصنوعی و AR

این اقدام شیائومی در حالی صورت می‌گیرد که رقابت در بخش عینک‌های هوشمند، چه در سطح جهانی و چه داخلی در چین، داغ شده است. عرضه اخیر متا AR، متا اوریون، که در سپتامبر 2024 معرفی شد، دارای قابلیت های پیشرفته AR است و طبق گزارش ها تا سال 2027 وارد تولید انبوه خواهد شد.

در همین حال، دیگر شرکت‌های چینی در حال تولید محصولات خلاقانه عینک خود هستند. به عنوان مثال، میزو چندین عینک هوشمند عرضه کرده است، در حالی که بایدو که اخیراً «عینک هوش مصنوعی Xiaodu» را معرفی کرده است، در اوایل سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

شیائومی در بازار عینک های هوشمند تازه وارد نیست. در اوایل سال جاری، این برند عینک صوتی هوشمند Mijia خود را معرفی کرد که در درجه اول بر ارائه یک تجربه صوتی از طریق فناوری هدایت هوا متمرکز بود. این عینک با قیمت مقرون به صرفه 63 دلار، صدا را از طریق بلندگوهای اولتراسونیک تعبیه شده در قاب ارائه می کند و تجربه صوتی منحصر به فردی را بدون اتصالات حجیم هدفون ایجاد می کند.

از آنجایی که شیائومی به سرمایه گذاری در بازار فناوری پوشیدنی ادامه می دهد، عینک های هوش مصنوعی آینده اش احتمالا جایگزین مقرون به صرفه ای برای ارائه های ممتاز متا و سایر رقبا خواهند بود.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × سه =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.