تسلا از روباتاکسی 30000 دلاری بدون فرمان و پدال رونمایی کرد

Cybercab

روباتاکسی موردانتظار تسلا که سال‌ها به عنوان «Cybercab» و «Robotaxi» مورد تمسخر قرار می‌گرفت، سرانجام در رویدادی رونمایی شد.

این خودروی شیک و دو نفره دارای ظاهری آینده‌نگر و ویژگی‌هایی مانند درب‌های پروانه‌ای و شارژ بی‌سیم است، اما ویژگی برجسته آن عدم وجود فرمان است.

این برای دنیایی طراحی شده است که مسافران در آن استراحت می کنند و به ماشین اجازه می دهند رانندگی را اداره کند. با این حال، در مورد قابلیت های خودران آن تردیدهایی وجود دارد.

Cybercab

Cybercab در کانون توجه 

اول از همه، Cybercab یک سرگردان واقعی است. این خودرو برای اولین بار در نمای بیرونی طلایی ظاهر شد که دارای یک نوار نورانی است که ظاهراً چراغ‌های جلوی ماتریسی را در خود جای داده است که یادآور Cybertruck است.

و این فقط فرمان نیست که در این خودرو غایب است، آن پدال یا حتی شیشه عقب هم ندارد و به گونه ای طراحی شده است که برای دید 360 درجه از محیط اطراف خود کاملاً به دوربین ها و سنسورها متکی است. در حقیقت، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، ورود چشمگیری به صحنه رویداد در داخل خود سایبرکاب داشت.

Cybercab

در داخل، فضایی شبیه به سالن از مسافران استقبال می شود و به لطف صندوق عقب بزرگ هاچ بک، فضای بار زیادی خواهید داشت.

یکی از جالب ترین ویژگی های Cybercab شارژ القایی بی سیم است. بدون درگاه شارژ، این اولین وسیله نقلیه تسلا است که از این فناوری پشتیبانی می کند. با این حال، این رویداد جزئیات فنی مانند اندازه باتری Cybercab یا سرعت شارژ آن را مشخص نکرد.

شارژ القایی یک روش بی سیم برای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) است که از میدان های الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی از یک پد شارژ به باتری استفاده می کند.

ماسک می‌گوید: «روباتاکسی دوشاخه ندارد. فقط روی شارژر القایی می رود و شارژ می شود. بنابراین، بله، این طوری است که باید باشد.»

تسلا Cybercab به طور خودکار رانندگی می کند؟

تسلا سال‌هاست که نوید قابلیت‌های رانندگی کاملاً خودمختار را داده است، اما مدل‌های فعلی با بسته «خودرانی کامل (FSD)» هنوز نیاز به نظارت انسانی دارند. این موضوع بر فقدان کامل کنترل‌های راننده Cybercab سایه افکنده است.

Cybercab

ماسک اطمینان می دهد که Cybercab از جدیدترین رایانه تسلا AI5 استفاده می کند و تنها به سیستم های دوربین متکی است. او همچنین قصد خود را برای فعال کردن Full Self-Driving بدون نظارت در مدل های فعلی در سال آینده در مناطق خاص تکرار کرد.

اما صادقانه بگویم، همین قول در پنج سال گذشته سالانه داده شده است. علاوه بر این، داده‌ها نشان می‌دهند که تسلا قبل از اینکه رانندگی بدون نظارت به واقعیت تبدیل شود، به بهبود قابل توجهی در نرخ‌های جداسازی (فرکانسی که یک راننده انسانی باید کنترل کند) نیاز دارد. بنابراین ما هنوز به ادعای ماسک چندان خوشبین نیستیم.

در مورد قیمت و در دسترس بودن، ماسک می گوید که تولید Cybercab  «قبل از سال 2027» آغاز خواهد شد و قیمت آن زیر 30000 دلار خواهد بود.

با این حال، ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که نسل دوم رودستر تسلا، که در سال 2017 رونمایی شد، هنوز وارد تولید سری نشده است. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که Cybercab با سرنوشت مشابهی روبرو نشود. انتظارات زیاد است، اما فقط زمان نشان خواهد داد که آیا تسلا و ماسک می توانند به این وعده ها عمل کنند یا خیر.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 − 1 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.