گوگل جستجوی آنلاین کسب و کار را برای کاربران آسان تر می کند. این شرکت در حال اجرای آزمایشی یک ویژگی جدید در نتایج جستجوی خود است که علامت های تأیید آبی رنگ را در کنار نام های تجاری در جستجو نشان می دهد.
نماد تأیید شبیه به آنچه در سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا X (توئیتر سابق) می بینیم است. علامت چک، هنگامی که ماوس را روی آن قرار می دهید، پیامی را نشان می دهد که «این نماد نشان داده می شود زیرا سیگنال های Google نشان می دهد که این تجارت همان چیزی است که می گوید.»
با این حال، همچنین یک سلب مسئولیت را نشان می دهد “Google نمی تواند قابل اعتماد بودن این کسب و کار یا محصولات آن را تضمین کند.”
این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و به طور گسترده در دسترس نیست. ما هنوز این علامت را در نتایج جستجو ندیدهایم، اما گزارشها حاکی از آن است که این علامت عمدتاً در کنار کسبوکارهای بزرگ و مشهور، بهویژه در بخشهایی مانند فناوری، مد، و خودرو ظاهر میشود.
برندهایی مانند متا، نایک، آمازون، اپل و سامسونگ از جمله برندهایی بودند که نشان تأیید را نشان دادند.
هنگامی که از سخنگوی گوگل در مورد این آزمایش سوال شد، به The Verge گفت: “ما به طور منظم ویژگی هایی را آزمایش می کنیم که به خریداران کمک می کند تا مشاغل قابل اعتماد آنلاین را شناسایی کنند و در حال حاضر آزمایش کوچکی را انجام می دهیم که علامت های بررسی را در کنار مشاغل خاص در Google نشان می دهد.”
مشخص نیست که آیا این آزمایشها به یک ویژگی کامل تبدیل خواهند شد. اما ما میتوانیم سودمندی آن را ببینیم، بهویژه با توجه به تعداد کسبوکارهای جعلی برای سرقت اطلاعات کاربران.
همچنین مشخص نیست که آیا این علامتها به مشاغل رسمی محدود میشوند یا اینکه آیا Google قصد دارد برای شرکتهای کوچکتر محلی گسترش یابد. اگر این کار را انجام دهند، این ویژگی میتواند بسیار مفید باشد، زیرا کاربران در هنگام جستجوی مارکهای کمتر شناخته شده، بیشتر روی پیوندهای اسپم کلیک میکنند.
گوگل همچنین توضیح نداده است که چگونه این پیوندها را ایمن تشخیص می دهد، اما به The Verge تأیید کرده است که این فرآیند حداقل شامل یک تأیید دستی است.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.