آیفون 16و آیفون 16 پلاس با طراحی جدید معرفی شدند

آیفون 16

جدیدترین نسل سری آیفون 16 اینجاست. این مجموعه شامل انواع استاندارد، پلاس، پرو و ​​پرو مکس است. اینها به عنوان جانشین مدل های سال گذشته آیفون 15 وارد بازار شدند. در کنار گوشی‌های هوشمند جدید، اپل از AirPods 4 و Watch Series 10 نیز رونمایی کرده است. آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با ارتقاء تدریجی نسبت به نسل قبلی خود عرضه می‌شوند. Apple Intelligence مهمترین ویژگی مدل های امسال است.

قابل توجه ترین تغییر در آیفون 16 و 16 پلاس در طراحی است. اپل با حذف جزیره دوربین مربعی و قرار دادن سنسور مورب موجود در آیفون های نسل اخیر، به دوران آیفون ایکس بازگشته است. مدل های جدید دارای یک ماژول دوربین بیرون زده به شکل قرص هستند که سنسورها به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند. غول فناوری مستقر در کوپرتینو همچنین راه خود را با سوئیچ قطع صدا قدیمی به نفع دکمه Action که در مدل های Pro سال گذشته یافت شد، جدا کرده است. اپل همان پنل پشتی شیشه ای مات را در آیفون 16 دوتایی حفظ کرده است. در کمال تعجب، آیفون 16 و 16 پلاس دارای دکمه اختصاصی دوربین نیز هستند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم).

آیفون 16 و 16 پلاس با همان صفحه نمایش OLED با اندازه های 6.1 و 6.7 اینچی نسخه های قبلی خود عرضه می شوند. یک جزیره پویا وجود دارد و حداکثر روشنایی صفحه نمایش 2000 نیت است.

در بخش اپتیکی، آیفون 16 و 16 پلاس دارای دوربینی مشابه با نسل قبلی خود هستند. این به معنای لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با 2 برابر تله فوتو و سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض است. دومی همچنین به شما امکان می دهد تصاویر ماکرو بگیرید. این تلفن ها همچنین قادر به گرفتن عکس ها و فیلم های فضایی هستند که قبلاً به مدل های حرفه ای محدود می شد. دکمه دوربین مانند یک دکمه شاتر DSLR عمل می کند. یک فشار ملایم روی سوژه فوکوس می کند در حالی که فشار کامل تصویر را می گیرد. نکته قابل توجه این است که این دکمه به لمس نیز حساس است، بنابراین با کشیدن روی آن تنظیماتی مانند زوم را فعال می‌کند.

آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به پردازنده A18 مجهز شده اند. هر دو دارای 8 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند. این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند ویژگی‌های Apple Intelligence را  اجرا کنند که در WWDC امسال به نمایش گذاشته شد. این گوشی‌های هوشمند دارای ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری هستند و می‌توانند عناوین AAA را اجرا کنند. یک صفحه حرارتی برای عملکرد پایدار بالاتر برای بازی وجود دارد. اپل می گوید که iPhone 16 duo با «تقویت باتری بزرگ» ارائه می شود، اما ظرفیت دقیق آن هنوز مشخص نیست.

از دیگر ویژگی های آیفون 16 می توان به پورت USB-C، SOS اضطراری از طریق ماهواره، WiFi-7، شارژ MagSafe و موارد دیگر اشاره کرد.

قیمت آیفون 16 از 799 دلار شروع می شود در حالی که مدل 16 پلاس برای نسخه های پایه 128 گیگابایتی از 899 دلار شروع می شود. برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgizmochina

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × 5 =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.