ماسک با استناد به نگرانی‌های امنیتی از مشارکت OpenAI و اپل انتقاد کرد

ایلان ماسک

روابط تیره‌ بین ایلان ماسک و OpenAI پس از اعلام همکاری اپل و این شرکت در WWDC24 تیره تر شد. اپل  همکاری آینده خود با OpenAI را فاش کرد و قصد دارد فناوری ChatGPT OpenAI را با سیری ادغام کند. این خبر خشم ماسک را برانگیخت، او با یک سری پست‌ها در پلتفرم X  اپل را به «فروش اطلاعات کاربران» متهم کرد.

به نظر می رسد که اختلاف عمومی بین سم آلتمن و ایلان ماسک در حال افزایش است

ماسک تردید خود را ابراز کرد و اظهار داشت: «اپل به اندازه کافی مبتکر نیست که هوش مصنوعی خود را ایجاد کند، اما فکر می‌کند می‌تواند حریم خصوصی کاربر را از طریق OpenAI تضمین کند؟ این خنده دار است! هنگامی که داده های شما به OpenAI برسد، اپل کنترل خود را از دست می دهد. آنها در اصل شما را می فروشند.»

انتقاد او بیشتر شد و تهدید به ممنوعیت احتمالی کرد: “اگر اپل OpenAI را در سطح سیستم عامل ادغام کند، ماسک اعلام کرد، “دستگاه های اپل در شرکت های من ممنوع خواهند شد. این یک نقض جدی امنیتی است. بازدیدکنندگان باید دستگاه های اپل خود را در ورودی تحویل دهند و در قفس فارادی ذخیره کنند. (قفس فارادی یک محفظه فلزی است که سیگنال های الکترومغناطیسی را مسدود می کند.)

این جدال عمومی تنش مداوم بین ماسک و OpenAI را برجسته می کند. با ورود اپل به این معادله، خطوط نبرد برای توسعه هوش مصنوعی و امنیت داده های کاربر پیچیده تر می شود.برای مشاهده آخرین اخبار تکنولوژی همراه ما باشید.

منبعgizmochina

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 − ده =


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.