تسلا اولین بار Cybertruck را در 21 نوامبر 2019 معرفی کرد. طی یک رویداد ویژه که در لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار شد، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، Cybertruck را برای عموم رونمایی کرد. این اطلاعیه توجه بسیاری جلب کرد و بحث هایی را در مورد طراحی و ویژگی های منحصر به فرد خودرو برانگیخت. این شرکت مدت کوتاهی پس از آن، پیش خریدهای خود را باز کرده بود و ظرف چند روز، کاملاً از قبل رزرو شد. با این حال، حدود سه سال و نیم بعد، Cybertruck هنوز در بین مردم عرضه نشده است. طبق آخرین گزارشها، تسلا در نهایت آماده تولید سالانه 375000 سایبرتراک میشود و مدلهای آن تا پایان آگوست عرضه میشوند. جدول زمانی نشان می دهد که مشتریان می توانند انتظار داشته باشند که تحویل تا پایان سه ماهه سوم، در حدود سپتامبر 2023 آغاز شود.
انتظار می رود تولید انبوه در اوایل اکتبر آغاز شود
در طول جلسه سالانه سهامداران تسلا، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در ابتدا هدف تولید سالانه 250000 سایبرتراک را پیش بینی کرد. با این حال، گزارشهای اخیر نشان میدهد که تسلا اکنون از تامینکنندگان میخواهد تا برای نرخ تولید پایه 375000 دستگاه در سال آماده شوند که نشاندهنده جاهطلبی شرکت و اعتماد فزاینده به تقاضای بازار برای Cybertruck است.
عرضه اولین مدلهای کاندید Cybertruck که با نامهای «خودروهای پیشتولید» یا «کاندیداهای عرضه» نیز شناخته میشوند، برای پایان ماه اوت برنامهریزی شده است. این مرحله حیاتی نشان دهنده مرحله نهایی قبل از شروع تولید در مقیاس کامل است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار میرود تولید انبوه Cybertruck در اوایل اکتبر آغاز شود و نقطه عطفی در سفر تسلا به سوی انجام سفارشهای مورد انتظار باشد.
رویکرد تسلا به تحویل از یک الگوی آشنا پیروی می کند. همانند مدلهای قبلی، مانند مدل Y، تحویل اولیه Cybertruck در انحصار کارمندان و افراد داخلی تسلا خواهد بود. این رویکرد نه تنها باعث ایجاد هیجان در میان نیروی کار اختصاصی شرکت میشود، بلکه فرصتی برای اصلاح فرآیند تولید بر اساس بازخوردهای دنیای واقعی و اطمینان از تجربه روان مشتری در زمانی که تحویل برای عموم مردم باز میشود، فراهم میکند.برای مشاهده آخرین اخبار خودرو همراه ما باشید.